...
Žvejka
Dobrej. Moje máma zjistila, že kouřím trávu. Ani sem neměla žádnej pořádnej protiargument proč hulím. pak se k tomu druhej den přidala, škola, protože sem se poslední dobou zhoršila ve škole a udělali sme tam průser a učitelka volala mámě at příde a tam jí řekli, že si myslí, že "beru drogy" a dali mi dvojku z chování, podmínečný vyloučení a chtěli ještě od mámy souhlas k tesům na drogy. To máma nepodepsala, protože je jasný, že by mi našli THC (a fakt jenom thc!) a pak mě vyhodili. Mám ted ultimátum, že do půl roku musí bejt ten test negativní, dohodli se, že mám ještě šanci to napravit. jenže já sem sice mámě odkejvala že ten test bude negativní (i když předtím sem jí pořád opakovala, že ten test bude pozitivní), ale nejsem si jistá, že ted dokážu půl roku nehulit. Taky proč? Sice sem ted pálila denně, ale stačilo by abych to omezila tak na víkendy, ale thc je dlouho pozitivní, takže musim přestat hulit úplně. Chci se zeptat jak dlouho, když sem pálila tak gram denně, budou ty testy pozitivní? A co si o tom myslíte? Nejde o to, že bych nemohla přestat hulit, ale prostě vždycky někoho potkám, skoro všichni lidi s kterýma se bavim hulí.

Odpověděl: Uživatel Testovací
Taky zdravím, tak tedy dobrej :-) Nevím, kolik je Vám vlastně let, ale usuzuji, že když chodíte do školy a bydlíte u mámy, takže tak nějak jste před plnoletostí. Není to to nejdůležitější, ale přispívá to k představě o Vaší situaci, že asi bydlíte doma, rodiče Vás víceméně živí, atd. V dopise se ptáte na 2 věci. Ta první je celkem jasná, tak se do ní pusťme hned. Pokud Vám budou dělat klasický screeningový test z moči, tak aby vyšel s velkou jistotou negativní, je dobré "nehulit" alespoň měsíc před testováním. Testy mohou vyjít negativní i dříve, záleží na tom, jak často a kolik jste THC kouřila (množství THC v droze). A teď ta druhá věc. Co si o tom myslím? Jedna věc, která na mě z Vašeho dotazu napadla je, že jste asi docela naštvaná. Nevím, jestli na školu, rodiče, na celý svět, nebo na koho vlastně. Je to jen dojem, třeba se mýlím. Kdyby to tak bylo, tak chápu, že je těch věcí asi k řešení více. Kouření THC neznamená nutně, že začnete brát tvrdé drogy atd., na druhou stranu denní užívání cca jednoho gramu denně je taky docela dost na to, abyste vlastně stíhala ještě také jiné aktivity během dne než to "hulení" a chození do školy. Určitě jste to již slyšela, ale on ten volný čas opravdu jde trávit i jinak než kouřením THC (koníčky, příprava na budoucí život ať pracovní nebo studijní, atd.) Další věc je, že je nutné vycházet s rodiči a zkusit se domluvit na pravidlech. Je to hlavně na Vás, jak se rozhodnete, jestli se zkusíte domluvit a věci budete řešit, nebo Vám kamarádi a hulení přijdou teď mnohem důležitější a budete riskovat průšvih v budoucnu. Takže nevím, ale určitě Vás nesoudím :-) Také je možné vyhledat nějaký osobní kontakt a zkusit o věcech mluvit dál, nejen tady po internetu. Existují poradny, kam můžete přijít sama nebo i s rodiči. Nebo taky existují kluby (tzv. nízkoprahové kluby), kam je možné se přijít podívat, jsou tam lidi, co se snaží nabídnout alternativní volnočasové aktivity a taky si s nima můžete popovídat o podobných problémech, o jakých píšete. Kdyžtak se ještě ozvěte, můžeme Vám poslat nějaké kontakty, a budu Vám držet palce, ať se dobře rozhodnete :-)