Martina
Dobry den, jdu na drogove testy z vlasu. Bude test pozitivni, kdyz jsem pred 3 mesici vykourila 1 jointa a pote uz jsem zadne drogy nekonzumovala? Dekuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, našla jsem pro Vás tyto informace (kopírováno z internetové adresy www.zdravi-cz.eu): „Testování přítomnosti drog z vlasových folikul (váčků) je docela přesné a je možné pomocí něj zjistit drogu v těle, která byla užita až před šesti měsíci nebo dříve. Jak vlasy rostou, je možné některé drogy zjistit ze střední části vlasu, čím jsou tedy vlasy delší, tím je možné zjistit drogu, která byla užita před delším obdobím. Testování pomocí vlasů se provádí převážně ve specializovaných laboratořích, kde se používá pouze úsek vlasu odebraný přibližně 3 - 5cm od kůže hlavy, což sníží dobu, do kdy je možné zjistit užití drogy zhruba na 90 dnů. Někteří lidé se snaží zamezit zjištění drogy v jejich těle tím, že si oholí hlavu, pro test je však možné použít i chlupy z jiných částí těla. Také se můžete informovat přímo v Ústřední toxikologické laboratoři Praha – telefon: 224967188. Tak uvidíte, budu ráda, když napíšete, jak to dopadlo.Mějte se hezky. P.S.: Kdybyste se náhodou spletla a šlo o jiné testy, např. z moči (testování z vlasů je velmi nákladná a náročná záležitost), tak Vám posílám ještě tyto informace: detekce THC z moči je 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní , detekce THC z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní.