poradíte
prodka
Dobrý den chtěla bych poradit, co by se dalo něco dělat s mým známým. Má poruchy chování, k rodině se chová nepřístupně, nic neřekne, máme podezření, že bere nějaké drogy. Neustále vede řeči, že ho někdo pronásleduje či odposlouchává zcela bezdůvodně. Utrácí peníze. Prosby, že by měl navštívit nějakou poradnu jsou bezpředmětné.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, uvádíte, že máte pocit, že blízký člověk ve Vašem okolí možná užívá drogy. Mimo obecných příznaků neuvádíte, zda-li jste u něj drogy našli, či se stýká s uživateli drog, jaké další má problémy. Pocity pronásledování či odposlouchávání mohou být následky konzumace drog (tvz. toxická psychóza), stejně tak se ale může jednat o psychické onemocnění, které s konzumací drog nemusí souviset. Problém je v tom, že též zmiňujete, že navštívit nějaké odborné zařízení odmítá. Napište ještě jednou a momenty, které Vás přivádí k této Vaší doměnce více rozepište, abychom Vám mohli dát konkrétnější odpověď. Uveďte prosím i region odkud jste, abychom Vám mohli popřípadě dát kontakt v místě Vašeho bydliště, kam byste se mohli obrátit o pomoc či radu, jak třeba Vašeho kamaráda nejlépe motivovat k tomu, aby sám odborné zařízení vyhledal. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.