následky THC
Imrich
Chcem sa opýtať, či vedľajšie účinky dlhodobého užívania THC ako napríklad zhoršená krátkodobá pamäť, pohyblivosť spermií zmiznú po ukončení užívania drogy.Teda či sú vedľajšie účinky trvalé.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, poruchy krátkodobé paměti, snížená pohyblivost spermií, případně poruchy potence by měly po nějakém čase abstinence odeznít. Pokud jste marihuanu užíval dlouhodobě a intenzivně, bude to pravděpodobně trvat delší dobu. Dejme tomu měsíce. Je dobré, pokud budete dodržovat zdravou životosprávu a trochu trénovat mozek. Ale kdyby Vás to příliš uklidnilo - vedle těchto rizik užívání marihuany existují ještě další, i když méně častá rizika – např. emoční poruchy či psychické problémy(psychotické stavy), které se mohou objevit u zvláště disponovaných jedinců a které mohou odeznívat i velmi dlouho. Také není úplně jednoduché s užíváním marihuany přestat a změnit životní styl, který s užíváním souvisí (zažité rituály, prostředí, ve kterém se pohybujete, druh zábavy, který s užíváním souvisí, kamarádi, kteří taky kouří…). Co se týká fyzického zdraví – kouření marihuany poškozuje organismus stejně jako kouření cigaret. Tak snad to takto stačí. Mějte se hezky.