Co teď ??
Tereza
Dobrý den, můj syn, kterému bylo letos v květnu 15 let se mi svěřil s tím, že má doma připravený papírem s drogou (LSD), a že se to rozhodl "otestovat". Jsem přesvědčená, že skutečně by se v jeho případě jednalo o první konzumaci (alespoň této drogy, neboť mi také říkal, že párkrát si s kamarády dával marhuanu). Snažila jsem se ocenit jeho otevřenost a nedat na sobě znát, jak hodně mi tyto informace rozrušily. Nicméně začínám ztrácet chladnou hlavu a panikařit. Přiznám se, že navíc čím více jsem si o této droze (LSD) na Vašich stránkách přečetla, tím více ztrácím klid. Prosím poraďte, jak by bylo nejvhodnější se zachovat, abych ho od tohoto experimentu odradila a přitom neztratila jeho důvěru, kterou mi tím, že se mi svěřil, dal. Již dříve jsme s celou rodinou navštěvovali rodinné terapeuty (z jiného důvodu), bylo by vhodné je znovu kontaktovat? Je mi jasné, že je teď velmi důležité, jak se k tomu postavím, ale bohužel se mi stále více "podlamují kolena" a mám chuť s jistou nadsázkou si ho přímo přivázat k noze. Děkuju za odpoveď. Tereza

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, musíte mít o syna velký strach, zvláště když je mu teprve 15 let a přečetla jste si, jaká velká rizika pro něj může byť jednorázový experiment s touto drogou znamenat. Možná i syn má obavy a proto se Vám svěřil. Využijte jeho důvěry a mluvte s ním – o tom, jak tato droga působí, jaká rizika s sebou užití nese, o důvodech jeho zájmu o tuto drogu. Mluvte s ním i o tom, jaký strach o něj máte. Terapeuty rozhodně zkontaktujte, zvláště pokud k nim syn má důvěru a respektuje je. Třeba by syn byl ochotný využít i služeb nějakého protidrogového zařízení – a nezávazně si zde promluvit o tom, jaké zkušenosti zde mají s lidmi, kteří tuto drogu zkusili či užívají (kontakty naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci, nebo napište a já Vám vhodné kontakty vyhledám). Pokud jeho odhodlání bude trvat, pokuste se jeho experiment alespoň oddálit (třeba si to rozmyslí) – o rok, dva, tři, do 18 let. Nebo o měsíc – to posuďte sama, syna znáte nejlépe. Asi jsem Vás odpovědí příliš neuspokojila, ale obávám se, že nic jiného v této situaci dělat nelze. Tak držím palce. Mějte se hezky.