odvar z makovic
Pampeliska
Dobry den,chtela bych se zeptat jak rozeznam zilni trombozu od abcesu.Picham si na stale stejne misto do loketni jamky misto mam zarudle,na dotyk boli a ta zila je ztvrdla,je mozne ze se mi ucpala,protoze necitim a brni mi malicek s prstenickem,uz to trva 2 dny.Muze to byt z toho?Jeste bych prosila o radu jestli ma nejaka rizika aplikace morfinu prosleho asi tak 60 let,krome rizik spojenych s zilnim uzivanim drog obecne.Uzivam obcas i pervitin a potom mi prave zacala ta necitlivost prstu.chtela bych se lecit a uzivat nahrazku za opiaty,ale protoze zijeme v malem meste (v domazlicich) nechci aby se to nekdo dozvedel tak nemuzu na detox.je mozne ze bych nejdrive prodelala abstaky doma a pak se lecila ambulantne substitucni lecbou?nekde v miste meho bydliste,ale bliz nez v Plzni?vzdy vydrzim tak mesic nebrat a pak se znova vezu.jsem zavisla na opiatech uz 4 roky,hlavne na odvaru z makovic a momentalne ten morfin z nouze obcas tramal.je mi 20 let.Moc vas prosim o radu,mam pritele a chtela by jsem zalozit rodinu,ale ta psychicka posedlost me v tom brani.predem dekuji za kazdou odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
To, co popisujete, bych spíše odhadoval na zánět žil, resp. té jedné v místě kam si aplikujete. Mohu-li mít doporučení - tak to postižené místo nechte alespoň 2-3 týdny odpočinout, pomoci by mohla lokálně mast heparoid, nebo ještě lépe ibu-hepa. To brnění by mohlo být od poškození nějakého nervu. Zkuste si koupit B-komplex a nějakou dobu jej užívat. Pokud to nepomůže, asi bude nezbytné navštívit lékaře. Morfin 60 let prošlý bych si fakt neaplikoval. Pravděpodobně to nedopadne dobře. Substituce nevyžaduje před nasazením detoxifikaci, ale bojím se, že blíže než v Plzni se k ní nedostanete. Možná vzhledem k vašim plánům bych doporučoval pokusit se o abstinenčně orientovanou léčbu, než se pustíte do substituce, která je ze svého titulu spíše nadlouho nebo navždy. Nu, klidně napište, kdybyste potřebovala. :-)