Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jaký vliv má dlouhodobé (cca. 6 let) užívání marihuany na "kvalitu" spermií. Jestli se mění nějak gen. informace popř. jestli se může narodit postižené dítě. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, užívání marihuany na kvalitu spermií ani genetickou informaci a vývoj plodu pravděpodobně vliv mít nebude. (Některé studie uvádějí při intezivním kouření THC snížení pohyblivosti spermií, což by teoreticky mohlo spíše komplikovat otěhotnění). Obavy bych ale na Vašem místě (předpokládám, že se týká Vás) měla spíše z toho, že budu mít dítě s člověkem, který dlouhodobě užívá nelegální drogu – jak bude fungovat coby partner, na kterého se můžu vždy spolehnout a coby otec, který bude pro dítě vzorem. Pokud ještě těhotná nejste a s přítelem či manželem těhotenství plánujete, doporučila bych Vašemu příteli či manželovi minimálně tříměsíční pauzu na vyčištění organismu – budete mít klid a jistotu (nejenom vzhledem ke kvalitě spermií). Také kouření marihuany během Vašeho těhotenství a ve Vaší přítomnosti by jak Vám (tedy pasivnímu kuřákovi), tak i plodu, škodilo, stejně jako kouření cigaret. Mějte se hezky.