Chtěl bych, můžu?
unnamed
Velice bych se chtěl pohybovat v prostředí drogově závislých a ostatních podobných případů, samozřejmě na té druhé straně. Chtěl bych jim pomáhat, vím že by mě to bavilo a vyplnilo můj život. Velký problém je, že nevím jak takovou práci získat, pohybovat se mezi nima, získat jejich důvěru ? ... Je mi 18 let.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, myslím, že byste si na prvním místě měl promyslet důvody Vašeho zájmu – pokud Vás osobnostně problematika kolem drog přitahuje, mohla by být pro Vás práce v této oblasti směrem k užívání drog ohrožující (člověk, který chce s drogově závislými pracovat, by měl mít svůj vztah k drogám vyřešený). Věk 18 let je minimální hranice, některá zařízení požadují věk min. 21 let. Mnohem lepší by bylo ještě nějaký čas věnovat studiu, které bývá u této práce často vyžadováno. Střední škola je základ, lepší je pokračovat na vyšší odborné či vysoké škole (psychologie, sociální práce, speciální pedagogika, medicína – psychiatrie) a zatím svůj zájem o tuto profesi uplatnit prostřednictvím stáže v zařízení, které pracuje s drogově závislými. Každopádně se můžete informovat v nejbližším protidrogovém zařízení. Kontakty naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci. Mějte se hezky.