pervitin
anonymní
Dobrý den chtěl bych vás požádat o radu. Před několika lety jsem poznal svoji partnerku tehdy byla těžce závislá na pervitinu.Já jsem to však nepoznal a vztah zkončil. Dnes už je starší má malé dítě a já se jí snažím pomáhat a podporovat.Ovšem bojím se že bych nemusel případný její návrat k drogám zjistit. Chtěl bych vědět jak se to dá jednoduše odhalit A jakou tyhle lidi potřebují motivaci.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, jednoduchý a stoprocentně spolehlivý způsob odhalení neexistuje, průkazně lze užívání drog zjistit testy. Ovšem testování, a zvláště pak v partnerském vztahu, má několik úskalí. Pozitivní test Vám kromě aktuální intoxikace neřekne, jak dlouho testovaný drogu užívá, negativní Vás neuklidní, protože jste se nemusel trefit do doby, po kterou je droga zjistitelná v organismu. Testování v partnerském vztahu velmi naruší vztah důvěry, který by měl být na prvním místě. Takže pokud Vás k napsání tohoto dotazu nepřiměla nějaká konkrétní podezření, důvěřujte partnerce a užívejte si vzájemného vztahu. Podezírání a kontrola jistě neprospěje ani Vašemu vztahu, ani Vám či partnerce. Nepíšete, jaké důvody vedly k rozpadu Vašeho vztahu před několika lety, ale pravděpodobně to bylo chování partnerky, které bylo důsledkem užívání pervitinu – máte tedy jakousi výhodu, protože víte, jak se partnerka chová, pokud pervitin užívá. Kdyby k něčemu takovému opět došlo, pravděpodobně byste to poznal. Každého k abstinenci od drog motivuje něco jiného, možná že klíč k tomu, co bude motivovat Vaši partnerku je právě to, proč zvládla s pervitinem přestat před lety a co je pro ni v životě tak důležité a o co nechce přijít, že stále abstinuje. Pokud byste přeci jenom podezření měl, promluvte si s přítelkyní o těchto podezřeních a o svých obavách a na rovinu se jí zeptejte – myslím, že to bude lepší přístup, než případné složité odhalování za jejími zády. Mějte se hezky.