co s tím
Háňa
Dobrý den.Mám švagra,36let,podle jeho přítelkyně bere 1,5 roku pervitin(,,šňupe'').Nápadně zhubl,straní se celé rodině,často spí nebo je aktivní dlouho do noci.Do práce zatím chodí,problémy zřejmě nemá.Poté,kdy ho přítelkyně i s jejich dětmi opustila,kvůli drogám a nekonečným slibům, se snaží ukázat, že na tom není tak zle(komunikuje,hraje si s dětmi,které za nim docházejí).Jinak se ale nic neděje.Mluvila s ním pouze jeho máma,bez výčitek.Chtěli bychom mu jako rodina pomoci.Na koho se máme obrátit, či kam nejlépe zavolat.Po tom,co jsem se o drogách dočetla na netu,si s tím sám a ani my neporadíme.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, z Vašeho dotazu není zcela úplně zřejmé jak dopadl rozhovor s matkou, jestli Váš švagr je ochoten spolupracovat a problém řešit a kontakt potřebujete pro něj, nebo zda-li pomoc odmítá a Vy pořebujete rady a pomoc pro sebe jak to lépe zvládnout. Bohužel ani neuvádíte odkud pocházíte, kdybych věděla odkud jste, mohla bych Vám doporučit konkrétní zařízení v místě Vašeho bydliště. Pokud jste z Prahy nebo pro Vás je Praha dostupná, můžete Vy jako rodina, která chce a je ochotna pomoci se dojít osobně poradit do této poradny : Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké o.s.SANANIM Školská 30 Praha 1 e-mail : ctrnacta@sananim.cz tel : 739-268 527, 284 824 234 (Mgr. Čtrnáctá Štěpánka) provozní doba : ponděl až pátek 9.00 - 19.00hod. Je zapotřebí si předem zavolat během provozní doby a dohodnou si termín konzultace. Všechny služby jsou bezplatné a můžete jich využít i zcela anonymně. V případě, že švagr je ochoten sám navštívit odborné zařízení a osobně svůj problém s drogami řešit : Kontaktní centrum o.s.SANANIM Osadní 2 Praha 7 e-mail : kacko@sananim.cz tel : 283 872 186 Do K-centra můžete přijít kdykoliv během provozní doby i bez objenání, je ale mnohem lepší si předem zavolat, nemusíte pak čekat a pracovník má i více času. Služby v K-centru jsou též bezplatné a mohou být i anonymní. P.S. Kdyby byla pro Vás Praha nedostupná, napište znova a uveďte region. Mějte se hezky a držím palce ať vše dobře dopadne. M.K.