kamarádka a drogy
jááá
Moje 15ti letá kamarádka začla brát pervitin-šnupe. Vůbec nevím jak jí pomoct pokud to řeknu svým rodičům tak mi zakažou se s ní bavit a bude to ještě horší nevím co dělat poradtě mi prosím :-( mě ještě taky není 18 je mi 15 a vím že se to bez dospělých nevyřeší ale mám přítele kterému je 24 a slíbil že nám pomůže a že určitě přestane ale poradte prosím jak nejlípe pomoct

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je od Vás hezké, že chcete kamarádce pomoci, ale pokud nebude ona sama chtít svůj problém řešit, nepodaří se to pravděpodobně ani Vám, ani Vašemu příteli. Největší šanci na ní působit v současné chvíli mají rodiče. Promluvte si s kamarádkou a nabídněte jí, že jí doprovodíte do nějakého protidrogového zařízení, kde bude moci svůj problém s odborníkem řešit – a pokud kamarádka nebude mít o tuto pomoc zájem, popřemýšlejte o tom, zda by nebylo vhodné o jejím užívání pervitinu říci rodičům nebo někomu blízkému z její širší rodiny nebo jejího okolí, kdo k ní má blízko a komu kamarádka důvěřuje. Vím, že tím riskujete Váš kamarádský vztah, ale kamarádka jistě časem pochopí, že jste o ní měla strach a chtěla jí pomoci. Kontakty na vhodná zařízení (ve větších městech fungují kontaktní centra) naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo napište, odkud jste a já Vám vhodné kontakty vyhledám. Tak Vám držím palce. P.S.: Dávejte pozor i na sebe, vztah s kamarádkou, která užívá tvrdé drogy pro Vás není příliš bezpečný. A nezapomeňte, že nejste zodpovědná za problémy, které si kamarádka způsobí užíváním pervitinu.