odpověď od pí.Jana Marečková
Utajená
Dobrý den, děkuji za odpověď. situace se vyhrotila. Babička u bratrance našla lžičku,na které se vaří drogy. tak se naštvala, že se rozhodla, že jej prostě vyhodí. Začíná jí lhát, být arogantní, do práce kam měl jít dneska prostě nedošel, vymlouvá se. Tak se rozhodla, že jej dneska prostě vyhodí. Nevidí vůbec žádnou snahu něco změnit, je mu všechno jedno. Nyní byl opět 4dny pryč, když se ho zeptala, proč se neozval, tak jí jen řekl, že má být ráda, že ji nevyjídal.Vůbec nechápe, že může mít strach, že neví, kde jde. když mu to řekne, jen odsekne ať mu dá pokoj. Když on nechce, proč ona by měla něco za něj řešit? je smutné, že brzy bude zima, že asi nebude mít kam jít, ale když je mu jedno, co cítí ti druzí, proč by nám mělo být líto, že nebude mít kde hlavu složit? Vím, že je to asi kruté, ale já ztrácím chuť na cokoliv. Každopádně ode mne ví, že když bude chtít pomoc a svůj problém řešit, že mu pomůžu, ale vnucovat se už nechci. Myslíte, že můj postoj je správný? Pořád přemítám co dělat, jenže já nechci mít sama zdravotní problémy kvůli člověku, kterému je jedno, že ubližuje všem. Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že se babička rozhodla správně. Váš bratranec je dospělý a babička rozhodně není povinna poskytovat mu bydlení a živit ho. Bratranec, stejně jako každý jiný dospělý člověk, se o sebe bude muset nějak postarat, ať už s pervitinem nebo bez něj. To, že jste mu nabídla pomoc, je v pořádku, vy však za něj abstinovat nemůžete a ani mu pomáhat proti jeho vůli. Takže se pokuste zaměřit hlavně na svůj vlastní život a na to, abyste v něm byla spokojená. Jak jsem již psala minule, určitě vám pomůže ta osobní konzultace, abyste si ujasnila svou pozici při řešní situace, získala pro sebe oporu a nenechala se pohltit problémy, které můžete ovlivnit minimálně nebo vůbec. Hodně štěstí.