na cestě
angelo
Dobrý den, velice vám děkuji za odpověd, povzbudila jste mne k další léčbě a opravdu včas, nebot jsem již byl ve stavu bažení vyvolaném spolufetáky okolo mne, kteří i tady v léčebně v Holčovicích , kde jsem dobrovolně v léčbě, na půl roku a pak bych chtěl jít na doléčovák do renarkonu,nebot původně jsem měl jít do komunity renarkon v čeladné , ale když přišel pevný termín nástupu rozmyslel jsem se a dohodl se, že zůstanu zde, protože mi je již 42 let a tady je celodenní pracovní terapie, já konkrétně uklizím jídelnu a je zde ke mně přibližný věkový standart , jsou zde sice asi tři mladí narkomané , ale jinak samí alkáči a starší věkově. zajímavé pro mne je to, jak já sám ač ještě neidenticý homosexuál na 100 pro,prožívám a učím se smiřovat s tím, že prostě jsem jaký jsem a mím údělem jako podobně kainovanizovaní,je naučit se přijímat a přehlížet s chladným klidem ostrkování a stigmatizaci okolí, samozřejmě orientaci neprezentuji nápisy na tričku, ale raději ji skrývám, ale to právě mívá často opačný efekt a jemné pohyby i chůze nepřirozená k muži, mne vždy maximálně po několika dnech prozradí, a nejsem zvyklí přijímat a řešit narážky no dnes již lépe,problém však zůstává můj zvýšený sex. apetit v kombinaci s drogou, nebot jsem nejlepší sex i zážitky měl jen na drogách a v ulicích, to je další riziko relapsu.Nevím jestli mi rozumíte, ale mám ty nejmožněji nejhorší důvody začátku braní drog a přestal jsem né proto, že mám na to sílu, ale pro nedostupnost drogy , pro hmotné důvody a vlastně ani nevím proč, když mi toho tolik schází, člověk bez sexu-to není dobré, byl jsem již i ortodoxně věřícím, ale je to pořád ve Vás a o to víc to láká když nemůžete i když si myslíte, že nechcete-trpíte---tady je asi klíč k tomu proč někteří sexualitu neovládnou a v daný extrémní okamžik spáchají ošklivost-a zase jsme u příčin-- tak ,prosím co mám dělat-tady není nikdo kdo by na mě mněl čas , nejsem tady sám a navíc málokomu věřím-co je v domě------

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, děkuji za kladný ohlas a jestli jsem Vás alespoň trochu povzbudila, jsem ráda. Zmiňujete, že v současné chvíli jste v léčebně, je určitě velmi dobré, že jste již pro sebe začal něco opravdu dělat a i když máte dojem, že na vaše problémy nikdo nemá čas, určitě bych nerezignovala a snažila se je otevřeně probrat se svými terapeuty. Také si myslím, že vzhledem k Vašemu věku by bylo rozumné, kdybyste na pobyt v léčebně navázal pobytem v Terapeutické komunitě, jak jsem již zmiňovala ve své první odpovědi. Uvedl jste, že Vám je 42 let, takže předpokládám, že Vaše konzumace drog asi nebyla úplně krátká. Pobyty v komunitách jsou vhodným řešením toho, jak co nejlépe zvládnout nejen svůj problém s drogami, ale také právě pracovat na "sebepřijetí", a to ve Vašem případě je myslím hodně důležité. Některým lidem se zdá další rok strávený v komunitě zbytečný, ale věřte mi, že tomu tak opravdu není. Při léčbě závislostí je třeba projít postupným procesem, který nejde nijak urychlit a komunity jsou dle mého názoru ideální. Na ty je samozřejmě velmi dobré navázat doléčováním, protože tímto se pak šance na uržení trvalé abstinence mnohonásobně zvyšují. Podle toho, co zatím o Vás vím z Vašich dotazů, bych Vám doporučila pokračovat ve Vašem léčení v Terapeutické komunitě Němčice, která se zaměřuje právě na starší klientelu s delší drogovou karierou. Pořadník do TK Němčice zařizuje Kontaktní centrum v Praze, vůbec nevadí, že jste teď někde zcela jinde, vše si můžete vyřídit písemně. Je zapotřebí v případě Vašeho zájmu zaslat žádost o zařazení do pořadníku spolu s Vaším životopisem a adresou, kde je Vás možno kontaktovat a kam vám odpovědět. Toto vše zaslat na adresu kterou uvedu níže. Kontaktní centrum o.s. SANANIM Osadní 2 Praha 7 PSČ 170 00 tel : 283 872 186 e-mail : kacko@sananim.cz P.S. nenechte se vtáhnout spolupacienty někam, kde už být nechcete a popřemýšlejte, zda-li by opravdu nestálo za to léčbu a řešení svých potíží dotáhnout do zdárného konce. V případě dalších dotazů klidně opět napište. Tak se držte - držím Vám palce!M.K.