Pervitin
Petr
Dobry den, prosim vas potreboval bych poradit. Beru pervitin uz cca 3.roky, nejdrive jsem pervitin uzival jen prilezitostne a to nosem. Cca pred rokem a pul jsem si zacal pichat, postupem casu jsem zacal zvysovat davky a ted uz mam pul gramu vazenyho pervitinu na dve davky. Uz nevim kde na to mam brat. Jsem strasne naladove a uz nekolikrat jsem opakovane fizicky napadl mou pritelkyni a kdyz se semnou chtela rozejit, tak jsem to udelal zas, je mi ji pak vzdycky lito. Potrebuji od nekoho pomoct, mam vsude problemi a dluhy. Chteji me vyhodit z prace. Uz to proste nezvladam, kazdymu tu jen skodim. Mam porad vetsi tendenci to vsecho skoncit, zabit se. Prosim poradte mi co mam udelat moc vas o to prosim. Mnohokrat predem dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, užívání pervitinu Vás dovedlo až do situace, kterou jste popsal ve svém dotazu. Chápu, že je to určitě velmi nepříjemné a samozřejmě není v pořádku, že jste napadl přítelkyni, dluhy určitě na klidu taky nepřidají. Dovedlo Vás to až k černým myšlenkám a vzhledem k tomu, jak jste svou situaci popsal, si myslím, že je právě teď ta správná chvíle začít s Vaším životem něco dělat a dávat ho pomalu do pořádku. Sám jste se přesvědčil, že užívání pervitinu do života přináší i řadu komplikací a nepříjemností, a to by pro vás mohla být silná motivace, abyste svou situaci změnil. Někomu toto zjištění může trvat spousty let a čím déle člověk drogy užívá, tím více přibývá komplikací, které jsou s tímto spojené a ten návrat "zpět" je potom mnohem těžší. Vzdát se pervitinu, abstinovat a žít běžný spokojený život se povedlo řadě bývalých uživatelů a není důvod, proč by se to nemělo podařit i Vám. V tuto chvíli by bylo zcela nejrozumnější vyhledat nejbliší Kontaktní centrum pro uživatele drog a pohovořit osobně s odborníkem, který se závislostmi zabývá. Nevím odkud pocházíte a nevím jestli víte kde K-centrum hledat, napište ještě jednou a já Vám napíši konkrétní zařízení v místě Vašeho bydliště kam se můžete obrátit pro pomoc. Neberte prosím vyhledání odborné pomoci jako slabost, spíše je to důkaz odpovědnosti k sobě samému a nejlepší řešení toho, jak tento problém zvládnout tak, aby se Vám potom žilo opravdu lépe. Držím palce a věřím, že to zvládnete! M.K.