Ibogain
Vojta
Dobrý večer, našel jsem tu na poradně pár dotazů ohledně Ibogy. Uvádíte, že u nás není dovoleno jím léčit, avšak nevyčetl jsem zda je tato látka u nás kontrolována či je legální. Dle wikipedie je v ČR legální. Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, s ibogainem je to tak jak uvádíte - jeho použití jako léčiva při léčbě závislosti není schválenou léčebnou metodou. Na seznamu zakázaných omamných a psychotropních látek v zákoně o návykových látkách však v současnosti ibogain uveden není. Vzhledem k tomu, že od ledna 2010 má platit nový trestní zákoník, nelze vyloučit v tomto směru nějaké změny. Kompletní znění zákona o návykových látkách (č. 167/1998 Sb.) včetně příloh obsahující seznamy omamných a psychotropních látek naleznete například na stránkách Ministerstva zdravotnictví: http://www.mzcr.cz/Odbornik/Pages/482-zakon-c-1671998-sb.html Ale jak jsem již uvedla výše, od příštího roku bude situace opět jiná. Pokud budete potřebovat další konkrétní informace, lze se opět obrátit na Právní poradnu A.N.O., i když je poradna zaměřena primárně na pomoc klientům, kteří se v souvislosti se svou drogovou závislostí dostali do konfliktů se zákonem. Nelze tedy vyloučit, že z důvodů kapacitní vytíženosti poradny a jejího zaměření budete muset na odpovědi nějakou dobu počkat. Další možností je konzultovat právní aspekty nelegálních látek přímo s Národní protidrogovou centrálou. Jen bych ráda upozornila, že ani tato poradna neslouží k tomu, aby zkoumala případné mezery v zákoně, které by umožňovaly nakládání (dovoz, distribuci atd.) s psychotropními látkami.