zoufalstvi
marcela
moc prosim o radu ale myslim ze uz neni pomoci porad si rikam co kdyby dekuji za odpoved.mam 19dceru ma za sebou diagnostisky ustav drogi nevim jak to vsechno popsat bylo toho strasne moc co udelala dokonce vlastni matku byla kradla chvili dala pokoj pak na novo pak jsem ji zaplatila podnajem na pul roku ze si najde praci a slusnej clovek bude zati jen porad fetuje a chodi ke me pro jidlo a penize i kdyz vi ze sama nemam nas vztah je hroznej nemame co rict jen lze je sprosta na mne porad nekonecnej pribeh je mi ji tolik lito a kdyz ji vidim uplne mi zbytecek nalady zkazi je troska neumi normalne mluvit . ve skole mela vyznamenani premiantka tridy a dneska hrozne to boli asi uz neni pomoci dekuji moc

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Vaše situace je opravdu velmi složitá a musí být pro Vás i velmi vyčerpávající. Ale sama píšete, že problémy trvají dlouho a je jich hodně. Nikdy nikdo nemůže říci, že už není pomoci, ale jednou odpovědí drogové poradny se toho příliš vyřešit nedá. Myslím, že byste měla vyhledat nějaké odborné zařízení a poradit se, jak k dceři přistupovat (pokud se k Vám dcera takto chová, není důvod, proč byste jí měla jakýmkoliv způsobem podporovat. Možná, že když nebude mít žádné peníze, nebude mít kde bydlet a co jíst a nebude moci počítat s Vaší podporou, dospěje dříve k rozhodnutí, že svůj život musí změnit). Kromě toho budete mít v rámci osobního kontaktu s odborníkem možnost si o svých problémech popovídat a nebudete tak na své trápení úplně sama. I když je to těžké, pokuste se trochu od problému s dcerou odpoutat a věnovat se něčemu, co Vám dělá radost, abyste načerpala sílu a mohla být dceři k dispozici, až bude opravdu potřeba. Pokud jste z Prahy, navštivte Poradnu pro rodiče (a další blízké osoby uživatelů drog) Sananim, která sídlí ve Školské 30, Praha 1 v zadní části restaurace a kavárny Café Therapy. Přijít sem můžete bez doporučení, ale je třeba se předem objednat na telefonu: 739 268 527 (pondělí až pátek 9.00 – 19.00). Pokud z Prahy nejste, můžete si kontakty vyhledat na internetové adrese www.drogy-info.cz nebo napište odkud jste a já Vám vhodné kontakty vyhledám. Přeji Vám hodně síly. Mějte se hezky.