Pervitin
Jeanine22
Dobrý den, zjistila jsem že přítel asi přes 2 měsíce užívá pervitin-způsobem kouření. Sám se mi svěřil, že potřebuje pomoc. Prosím o radu co pro něj mohu udělat? Jelikož jsem úplně bezradná a chci ho z toho dostat..

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, pokud má přítel s užíváním pervitinu přestat, bude pro to muset udělat něco on sám, nefunguje to tak, že někdo ho z toho bez jeho přičinění dostane. Ale je dobře, že Vám přiznal svůj problém a je ochotný jej řešit. Nejlépe bude, pokud se obrátí na odborníka v protidrogovém zařízení (v každém větším městě funguje kontaktní centrum) a podstoupí zde ambulantní léčbu. Tím velmi zvýší šanci na úspěšnou a trvalou abstinenci. Vy ho můžete podporovat v jeho motivaci s užíváním pervitinu přestat(hovořte s ním o tom, jak je pro Vás jeho abstinence důležitá a jaké problémy a změny v důsledku jeho užívání pozorujete) a také můžete plánovat společné aktivity a zábavu, která by v něm nevyvolávala chuť na pervitin, případně ho podporovala ve změně životního stylu, který má spojený s užíváním pervitinu. Kontakty na vhodná zařízení naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo napište, odkud jste a já Vám kontakty vyhledám. Pokud jste z Prahy, může přítel využít služeb Denního stacionáře Sananim, Janovského 26, 170 00 Praha 7, telefon: 220 803 130, e-mail: stacionar@sananim.cz. A pokud se náhodou stane, že přítel nebude chtít služeb odborného zařízení využít, navštivte jej sama a poraďte se o dalším postupu.Přeji hodně štěstí. Mějte se hezky.