dcera
Dcera je 3 roky na marihuaně a teď se přidal pervitin. Bude jí za 14 dní 18 , znám dealera, ale nevím co mám dělat. Dítě není v mojí péči a na sociálce mi nepomohli. Pomůže mi policie? Nebo jak mám postupovat? Jde mi o čas, dítě je stále nezletilé. Ale přes otce vlak nejede, ten nesvolí k ničemu.Děkuji za rychlou odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, pokud znáte dodavate nelegálních drog vaší nezletilé dceři, můžete na něj podat trestní oznámení na Policii ČR nebo na místně příslušné státní zastupitelství a v něm uvést konkrétní skutečnosti, které se k této trestné činnosti vztahují. Policie má ze zákona povinnost se podnětem zabývat a věc přešetřit. Počítejte však s tím, že účastníkem vyšetřování i případného soudního řízení bude i vaše dcera, což nemusí být vzhledme k jejímu věku úplně příjemné jí ani vám, jako rodičům. Hlavně si však nemyslím, že by to problémy s drogami u vaší dcery definitivně vyřešilo. Bohužel, pokud bude chtít drogy v budoucnu užívat, dodavatele si najde vždycky a všude. Nejspíš by to chtělo pokusit se problém uchopit z jiného konce - zkoušela jste si se svou dcerou o tom všem promluvit? Co ji k drogám táhne, jaké má problémy, jaké má předtavy o svém dalším životě...je spousta témat, která i když se to na první pohled nezdá, s užíváním drog souvisí. Ideální by bylo věc řešit společně s jejím otcem, zvláště jestliže dcera u něj žije. Doporučila bych vám osobně navštívit nějaké specializované poradenské zařízení, které se touto problematikou zabývá. Můžete je navštívit všichni společně nebo vy s dcerou, eventuelně i vy sama. Když dáte vědět region, zkusíme vám někoho doporučit. Takovéto problémy a situace nejdou vyřešit několika dotazy na internetu. Je k tomu potřeba mnohem více času, informací a hlavně osobní kontakt. Přeji hodně štěstí.