zoufalstvi
zita
obracim se na vas se zadosti o pomoc.nas syn,inteligentni 25 lety vysokoskolak,je zavisly na pervitinu.trva to jiz dva roky.ztratil kamarady,pekne vztahy se sourozenci a s celou rodinou.z naseho domu se stal hampejz,z jeho pokoje spinava ratejna,kam nikdo nesmi vstoupit.pokoj si zamyka,stale neco hleda a ztraci.pervitin si vari sam,nase prosby nepomahaji.pri sebemensi vycitce je hrozne vulgarni a agresivni,vsechno rozbiji a nici.za vsechno mužeme my,rodice,kam jsme ho pry dostali.zacal se i ambulantne lecit,ale ani to nezvladl,vypravit se a dojet nekde na cas,je velky problem.intezivni lecbu odmita,slibuje,ze se odstehuje a najde praci,ale zatim jen prodava nas majetek a co se da zpenezit.manzel je po mozkove prihode ,ale syn nevaha a nekolikrat ho zbil,vyrazil mu zub a vzal na neho zeleznou tyc.krik a nadavky slysi cela ulice a my se uz bojime o svuj zivot.v agresivite ma hrozivy vyraz.srasne nam ublizuje a nici,ze uz to neni mozne vydrzet.prosime poradte,co s nim...dekujem

Odpověděl:
Dobrý den, vaše situace je dle vašeho popisu skutečně neúnosná a pro vás nesmírně těžká a myslím, že by se měla řešit poměrně razantně. Váš syn je dávno dospělý a měl by si uvědomit, že za svůj život a následky svého chování nese zodpovědnost. Pokud je vůči vám agresivní, fyzicky vás napadá, doma krade a vyrábí pervitin (což je trestný čin), máte plné právo se bránit. Nejrozumější by bylo syna z domu vystěhovat a donutit ho, aby se o svůj život postaral sám. Předpokládám, že dům je ve vašem vlastnictví, vy tedy rozhodujete, kdo v něm bude bydlet a za jakých podmínek. V případě, že syn dům odmítá opustit a chová se takto neúnosně, můžete podat žalobu na vyklizení bytu z důvodů problematického soužití. Žaloba se podává k místně příslušnému soudu, který rozsudkem rozhodne o tom, že váš syn jej bude muset opustit. V případě, že je rozsudek pravomocný, lze vyklizení zajistit i s asistencí policie. Pak lze synovi i zrušit údaj o trvalém bydlišti, aby se zabránilo exekucím z důvodu jeho případných dluhů. Pokud byste potřebovali poradit s právní stránkou věci a eventuelním sepsáním žaloby, můžete se obrátit na Právní poradnu ANO, která poskytuje bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Kontakt naleznete na těchto stránkách v pravém sloupci. Bylo by dobré synovi naznačit, že jeho samotného neodmítáte, ale odmítáte jeho chování v důsledku závislosti na pervitinu a že pokud by se začal léčit a abstinovat, našel by u vás podporu. Vzhledem k tomu, jak velké problémy řešíte, doporučila bych vám obrátit se na některou z poraden pro rodiče závislých osobně. Získali byste tak pro sebe potřebnou pomoc než se podaří toto těžké období zvládnout. Když tak napište region a my se vám pokusíme nějaké dostupné zařízení doporučit. Zatím vám přeji hodně sil, držte se. PS: Pokud bude syn agresivní a bude vás ohrožovat, neváhejte a volejte Policii.