nebezpecne priciny uzivani
angelo
a co mi,kteri jsme k droze sahli kvuli druhym,prijetim do party,potrebe mit kamarady a byt prijat takovy jaci jsme a i se tak mohli citit, kdyz nase sebevedomi tomu bez drogy neodpovidalo, ted uz treba mame vek k tomu mit predpokladany rozum, ale nejak se stale vraci chut na drogy,je to ale asi i o naucenych postojich a prozitcich s drogou, cim dele tim hure, no a kdyz krome drogovych zazitku jinak jine nic moc nemate, je to kombinace otaceni se v kruhove toleranci na hrane socialni prijatelnosti a vlastni zmatenosti,neschopnosti socialni a osobnostni stabilizace atd. A tak se Vas dovoluji dotazat,je mozne a s vedomim vsech motivacne neprijatelnymi ryziky,moralnimi aspekty a etikymi standarty v extremnim pripade extremni osoby,vyuzit extremni zpusoby pomoci v navratu osobnosti do maximalne mozneho standartu ozdraveni psychicke rovnovahy a restartu obecneho naruseni celkoveho zdravi zavysle osoby, kterou jsem samozrejmne ja. S pozdravem Marian

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Mariane, tážete se, zda-li se ještě můžete "vrátit do normálu"...myslím, že se nemusíte obávat, samozřejmě, že můžete. Nikdy není pozdě na to začít znova. Znova a líp. A je spousty lidí, kteří užívali drogy a dnes se jim daří žít plnohodnotné životy bez drog. Vy víte, proč jste začal drogy užívat a také víte, proč byste je užívat neměl. To je pro začátek opravdu dobré, máte náhled a víte jak byste si svou budoucnost představoval. Takže víte kam chcete jít a směřovat. Též zmiňujete neschopnost sebepřijetí, nechci Váš problém nijak zlehčovat, ale možná Vás to uklidní, všichni se potřebujeme "nalézt" a "přijmout" a ne vždycky se to úplně rychle zadaří. Myslím, že by vám pomohlo, kdybyste mohl věci, které vás trápí, otevřít a probrat s odborníkem - psychologem, psychiatrem - který má i zkušenosti s klienty, kteří mají problém s drogami. Z dlouhodobého hlediska by vám mohl pomoci pobyt v některé Terapeutické komunitě pro drogově závislé osoby, kde byste měl dostatek času a prostoru všechny tyto trable a pochybnosti řešit a postupně se "poskládal dohromady". Nevím odkud pocházíte, ale v každém větším městě je Kontaktní centrum pro uživatele drog a právě přes K-centra je možnost zprostředkování léčby v komunitách. Pokud nevíte kam se obrátit, napište ještě jednou a uveďte Váš region, vyhledám Vám konkrétní odborné zařízení a bylo by opravdu nejrozumnější se tam co nejdříve obrátit pro pomoc. P.S. neberte vyhledání odborné pomoci jako slabost, je to spíše důkaz odpovědnosti a nejlepší řešení jak tento problém co nejlépe zvládnou tak, aby se Vám žilo lépe. Tak držím palce a přeji hodně štěstí ! M.K.