leceni
allamazr
Dobry den, 3 roky jsem pravidelne a hodne uzival pervitin a kokain, ve zbedacenem stavu se me pred 3 mesici ujala mama a odvezla me z ceska do nemecka, tady jsem uz 3 mesice neberu a pribral jsem i 15 kilo, ale mam pocit ze to nebude fungovat stale, bojim se ze jak se vratim hned do toho zase spadnu??? poradte prosim diky Martin

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejprve tedy gratuluji k tomu, že už tři měsíce abstinujete. Chápu, že máte obavy, jak to bude vypadat po návratu zpátky, přece jen jste teď v prostředí, kde nemáte k drogám takový přístup, nejste v kontaktu s lidmi, se kterými jste nejspíš drogy užíval... Myslím, že obavy jsou oprávněné, návrat zpátky bude asi v tomto ohledu náročný. Nicméně jsou i cesty, jak se pokusit nesnázím zabránit. Bylo by asi fajn, kdybyste mohl po návratu do Čech vyhledat nějakou odbornou podporu, pomohlo by Vám to stabilizovat, měl byste možnost o tom, co prožíváte s někým mluvit, řešit to, jak nakládat s chutěmi na drogy, vzpomínkami, připravit se na situace, které by Vám mohli dělat problémy, naučit se zvládat zátěžové momenty, které by Vás mohly přivést zpátky k drogám. Pro lidi, kteří jsou po léčbě nebo sami dlouhodobě abstinují (min 2 měsíce) existují v ČR tzv. doléčovací centra, což jsou ambulantní programy, kam můžete docházet a kde by Vám pomohli to složité období po návratu zvládnout. Když mi napíšete, odkud jste (resp. kam se budete vracet), tak bychom Vám mohli nabídnout nějaké kontakty na zařízení a kolegy, kam byste se mohl obrátit. Připadalo by mi to ve vaší situaci jako nejlepší varianta. Zatím držím moc palce a věřím, že to zvládnete.