lék proti nechutenství
Jana
Prosím, poraďte mně. Můj tatínek v 76 letech leží v nemocnici s uřezanou nohou. Po zákroku, je to již 14 dnů, nemůže nic sníst, má odpor k jídlu. Dostává umělou výživu. Lékaři tvrdí, že pokud nezačne jíst, zemře. Existuje něco, co by mu chuť k jídlu vrátilo? Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, chápu, že máte o tatínka obrovské obavy a ráda byste mu pomohla. Tato poradna je zaměřená ale trochu na jinou problematiku. Nevím, zda jste konzultovala s jeho lékaři, jaké by byly možnosti, co by mu mohlo pomoci, zda jsou nějaké cesty, jak situaci změnit. Napadá mě, že možná důvod, proč píšete do drogové poradny, je ten, že v zahraničí se v některých zemích používají léky z konopí, které mohou s chutí k jídlu (např. při chemoterapii) pomoci. Bohužel v ČR není taková léčba možná a legální a ani nejsem schopná posoudit, zda i v případně její dostupnosti, by to byla možnost, která by Vašemu tatínkovi pomoci mohla. Je mi moc líto, že Vám nemohu dát příznivější informaci a mohu Vám pouze doporučit problém konzultovat s lékaři, kteří mají tatínka v péči.