problém se synem
zuzulik66
dobrý večer nevím si rady se svým synem jee mu 16 poslední dobou mám takové neblahé tušení že kouří marihuanu,když na něj uhodím tak se vymlouvá.CHtěla bych mu nechat udělat testy ale nevím na koho se mám obrátit jsem na jeho výchovu sama a nechci aby si zkazil celý život moc mi na něm záléží.Děkuji za odpověď.Zuzana

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, uvádíte podezření, že Váš syn konzumuje marihuanu, neuvádíte však, dle čeho jste tak usoudila. Zda-li jste třeba u něj našla marihuanu nebo dle jeho chování či změny přátel nebo ztrátou zájmů, kterým se dříve věnoval. Testy se dají pořídit většinou bez problémů v každé větší lékárně. Naprosto chápu Vaše obavy o něj, ale s testováním bych raději ještě počkala, protože i když si test zakoupíte a syna otestujete, ukáže vám buď pozitivní nebo negativní výsledek, ale nic Vám to neřekne o tom, jak opravdu celá situace vypadá. Jak častá je konzumace, co ho k tomu vede, s kým se stýká a všechno důležité, co s tímto souvisí. Píšete, že když na něj "uhodíte" vymlouvá se...možná bych raději volila popovídání si "v přátelském duchu" a snažila se s ním v klidu jeho současnou situaci probrat. Chápu, že je to pro Vás těžká situace, obzvlášť když jste na výchovu syna sama, ale zkuste s ním nejdříve pohovořit. Myslím, že testování důvěru moc neposílí, spíše by to mohlo narušit Váš vztah. Také chápu, že k tomuto máte určitě spousty dalších otázek, klidně napište znovu a důvody proč toto podezření máte, více rozepište. Nebo uveďte region odkud pocházíte a já Vám ráda doporučím odborné zařízení, kam byste se Vy osobně mohla zajít poradit jak dále s celou touto nelehkou situací zacházet, což by bylo asi nejrozumější. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.