ABS práce
Tereza
Dobrý den, již dříve jsem psala ohledně informací k mé absolventské práci. Téma: Sociální práce s drogově závislými se zaměřením na detoxifikační léčbu. Do této doby se mi nepodařilo zjistit historii detoxu a vše s ním spojené. Byla bych moc ráda za vaši pomoc nebo informace, které by mě k tomuto tématu pomohli.čím více,tím lépe:)Předem moc děkuji.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, bohužel Vám nemohu doporučit jiné zdroje, než které Vám doporučila kolegyně Bára Orlíková. Na stránkách Centra adiktologie Psychiatrické kliniky 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze jsem našla, že zde o ústavní léčbě a detoxifikaci přednáší MUDr. Jiří Dvořáček (o organizaci detoxu, program detoxu, terapeutickém týmu detoxu a zvláštnostech detoxifikace). MUDr. Jiří Dvořáček je ředitelem Psychiatrické léčebny Červený Dvůr, zde ho můžete také zkontaktovat telefonicky nebo prostřednictvím emailové adresy reditel@cervenydvur.cz. nebo cervenydvur@iol.cz. Jako doporučenou literaturu k tomuto tématu nabízí studentům adiktologie knihu: Kalina, K. a kol.: Drogy a drogové závislosti – mezioborový přístup (2003) – a v této knize kapitolu 8/7: Dvořáček, J. (2003): Střednědobá ústavní léčba, dále kapitolu 8/8: Nešpor, K. (2003). Ústavní detoxifikace. Obraťte se na něj, snad Vám další vhodné materiály doporučí. Mějte se hezky.