Kojení
Bernie
Dobrý den, můj dotaz se týká kamarádky. Byly jsme spolu zvyklé jezdit na party, sem tam dát si extázi. Má teď asi 13měsíčního chlapečka a poprvé jsme si teď vyjely opět. Dala si extázi zase, sice jen půl, ale ráno a večer ještě kojí. takže ho nakojila na druhý den večer před spaním. Vymlouvala jsem jí to, ale řikala, že to v mléce již není. Je to pravda? A ještě jedna otázka. Kokain zůstává také v mateřském mléce? jak dlouho? Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, pokud kamarádka kojí, neměla by užívat žádné drogy. Nejenom, že se do mléka kromě známých účinných látek drogy dostává i celá řada cizorodých látek (přesné složení extáze se nezná a neví se, jaké tam mohou být příměsi – ať již škodlivé nebo nikoliv), ale užíváním drog se snižuje schopnost se o dítě postarat a v neposlední řadě i občasným užitím drogy matka riskuje vážné zdravotní a psychické problémy. Přesné informace o tom, jak dlouho jmenované drogy zůstávají v mateřském mléce nemám, ale pokud budu vycházet z dostupných informací o tom, jak dlouho lze tyto látky detekovat z moči – pak u extáze by to u jednorázového užití bylo max. týden, u kokainu 12 – 24 hodin. Doufám, že z toho, co jsem napsala je jasné, že kokain mi jako vhodná alternativa extáze nepřipadá. K rodičovství prostě užívání drog nepatří (nejenom kvůli kojení). Mějte se hezky. P.S.: Je skvělé, že kamarádka dokázala kojit až do teď – byla by škoda pro ni i pro chlapečka s tím kvůli drogám přestat, kojení se doporučuje nejlépe až do dvou let věku dítěte. Kamarádka rozhodně jedním kojením chlapečkovi neublížila.