Co za to - Alkohol, huleníčko nebo prachy?
Peťulka
ahojky poradno, já bych se chtěla zeptat jakto de jakto mám dělat když je mi 15 tak mužu šu*kat už veřejně ale naši mají stejně kecy že to mám dělat dycky jen sjedním a ještě prej žeby měl být stejně starej jako já a tak znáte to ale jak to de dělat když chlastata kouřit musím do 18 tajně a péčko taky píšou že od 18 to je taky návykový jako droga? Jesly jo tak sem závislák už aspoň 3 roky :-D A to jako do 18 bych musela šu*at rovnou prostě bez předehry ani si nepustit přettím péčko? A mě je třeba blbý brát zato prachy od někoho kdyš je dobrej kámoš nebo kdyš je dobrej v posteli tak sem jim říkala že je mi to blbý dyť mě to přece baví taky to uš se těško řekne jesli to dělám já kuli němu nebo on kvuli mě (no já chlapy využívám ale to nemusi vědět kdyš sou blbí :-))... tak prachy beru jen od dědků co se mi ani neliběj a od kámošů nee a tak oni donesou jen flašku nebo travičku a zhulime se spolu a neni to jako prachy za sex jako abych nebyla ta šlapka to říká máma... Ale zase musime tajně tak co je lepši bejt šlapka a nemoct se napít ani zahulit anebo jen za flašku nebo jak?

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, sama, myslím, vnímáte, že Vaše chování není tak úplně v pořádku. Všechny možnosti, které uvádíte jsou pro Vás velmi rizikové. Prostituce a promiskuita je riskantní vzhledem k možnosti přenosu jednak řady pohlavních nemocí a jednak přenosu závažných infekčních nemocí jako je virus HIV či žloutenka C nebo B. Konzumací drog, alkoholu a tabáku zvláště v takto nízkém věku, Vám hrozí řada zdravotních, psychických (závislost, psychické problémy, toxická psychóza) i sociálních problémů (vzhledem k tomu, že jste mladistvá, tak jak prostituce, tak i užívání alkoholu a návykových látek je zákonem označeno za zahálčivý a nemravný život a hrozí Vám dohled kurátora pro mládež odboru sociálně právní ochrany). Myslím, že by bylo dobré Vaše rizikové chování změnit ať již tím, že budete mít pouze jednoho sexuálního partnera anebo tím, že pokud se hodláte i nadále chovat takto promiskuitně, budete se chovat alespoň bezpečně - tzn. že se budete chránit před přenosem výše zmíněných nemocí používáním kondomu. Rovněž doporučuji nechat si udělat testy na virus HIV a na žloutenky B a C. Také si říkám, co by na váš životní styl říkali/říkají rodiče. Do vašich osmnácti let jsou totiž za vás z pohledu zákona zodpovědní. Zkuste o tom jak žijete trochu popřemýšlet. Obávám se, že pokud to nezměníte, může vás v budoucnu čekat řada problémů. Mějte se hezky.