Co se to deje?
Kony
Dobry den, je to zpatky asi 2 roky co jsem prebral "pernik" a skoncil v rukou doktoru. Nic vazneho se nestalo jen jsem jel jak masina a tak jsem dostal zklidnovacku a bylo zas OK. Prozil jsem ale strasny strach, ze to nezvladnu, byl jsem ve stavu kdy se mi krivil oblicej, citil jsem, ze kdyby to bylo jeste chcvili zkolabuju. Od ty doby jsem se niceho nedotkl. Pak nastaly flasbacky, hrozny psycho stavy, ktere trvaji dodnes. Mam skoro porad pocit neklidu, vubec nevim co delat, uz jsem s tim seknul a neda mi to pokoj. Nechci do sebe nic uz prat a zasirat si organismus, ale nevim jak z toho. Po suplikach mam neuroly a lexauriny, beru to jen kdyz je mi uplne spatne, ale takhle to trva uz 2 roky! I kdyz lezim citim jak mam srdce v krku, jako kdyz se clovek neceho lekne. Jsem senzitivni na jakoukoli malickost, staci mi dat 2 kafe za den a vecer jsem na praskach. Co mam delat? Jsem ponaucenej a hodne vytrestanej, ale chci uz mit klid a zit si svuj zivot... poradte prosim, nevim jak dal, navic se o tom bojim mluvit otevrene s doktory...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je velmi dobře, že píšete. To, že jste zvádl dva roky abstinovat od pervitinu, je opravdu dobré a velmi to oceňuji. Psychické obtíže, které popisujete, bohužel v některých případech přetrvávají i po té, co člověk přestane drogy užívat. I tohoto se lze postupně zbavit a nebo problémy vhodnou medikací a psychoterapií výrazně zmírnit. Píšete, že se obáváte o Vašich obtížích hovořit s lékařem. Myslím, že by bylo zcela nejrozumnější, kdyby se Vám podařilo tuto obavu překonat a obrátil se na odborné zařízení, které se právě těmito problémy zabývá. Jde o to, abyste se do budoucna těchto nepříjemných obtíží, které Vám ztrpčují život zbavil a mohl spokojeně žít. Samo od sebe to jak vidět nepřechází, bylo by tedy vhodné začít Vaše psychické obtíže řešit s odborníkem. Řešit to sám tím, že, jak píšete, máte po šuplíkách benzodiazepiny, není zrovna perspektivní (i ty jsou mimochodem návykové a závislost na nich není nic příjemného). Nevím odkud pocházíte, ale jestli je pro Vás dostupná Praha, bylo by zcela nejvhodnější ve Vašem případě navštívit specializované zařízení CADAS, které se právě psychickými obtížemi spojenými s užíváním psychotropních látek zabývá. Nemusíte se ničeho obávat, nejste sám co máte tento problém, zkuste se překonat a toto zařízení navštívit. Bohužel, řešit to po internetu moc nejde. Specializované ambulantní služby CADAS Spálená 12 Praha 1 tel : 222 924 245 e-mail : cadas@sananim.cz vedoucí lékař : MUDr. Jakub Minařík P.S. v případě psychiatrického vyšetření je nutno zaplatit poplatek 30,- Kč jako u běžných lékařů. Ostatní služby včetně sociálního poradenství jsou bezplatné. Je vhodné si předem zavolat a dohodnout si termín první konzultace, pokud byste se nacházel ve vážné krizi můžete přijít i bez objednání. Tak to zkuste. Pokud je pro vás Praha nedostupná, ozvěte se znovu a napište region, zkusíme vám vhodného specialistu vyhledat. Držím Vám palce a přeji hodně štěstí. M.K.