brat na drogach
hidro.indoor
pred mesiacom prisiel z vikonu trestu a us je zase na heroine kradne z domu veci pod roznimy zamienkamy od babky ziada peniaze ked mu odmieta dat tak je agresivny chceme aby sa isiel liecit ze on nema ziadny ciel ,ze naco by tam isiel.nevieme co mame snim robit

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, musí být pro celou rodinu hodně náročná situace... Pokud není schopen dodržovat základní pravidla soužití, krade věci, je agresivní na členy rodiny, myslím, že není jediný důvod, aby s Vámi bydlel v jedné domácnosti... Uvažovali jste o tom, že byste bratrovi bydlení už neumožnili, pokud se nepůjde léčit? Myslím, že je to v tuhle chvíli asi jediná varianta. Jinak nemá důvod, proč by se léčit šel, má zázemí, finance na heroin si opatří krádežemi... Možná by ho ztráta bydlení a zázemí přiměla k tomu, aby si uvědomil, že je to takhle neudržitelné... Možná mu to ale nedojde hned, možná je potřeba ho "vyhodit na ulici" a nechat tomu čas, aby u něj nastala nějaká změna a připustil, že léčbu potřebuje. Vím, že to zní možná tvrdě, ale pokud to neuděláte, tak budete mít ze života peklo a bratrovi to nijak nepomůže... Také samozřejmě můžete zavolat policii, pokud je agresivní, případně podat trestní oznámení pro ty krádeže. Nicméně, píšete, že se bratr nedávno vrátil z výkonu trestu a krom toho, že pobyl nějakou dobu "za mřížemi", tak to na jeho life style nemělo žádný vliv. Takže nevím, jestli by Vám pomohlo, pokud by bylo zahájené další trestní stíhání, problém by se tím asi neřešil. Napadá mě také, že by bylo možná dobré se o situaci zajít někam poradit, stejně jako v ČR, i na Slovensku určitě existují poradny, které pomáhají rodinným příslušníkům závislých. Mohli byste to probrat, zjistit, jaké jsou třeba možnosti léčby, jak s bratrem komunikovat a jak to řešit a získali byste potřebnou podporu. Můžete se podívat na http://www.infodrogy.sk/, kde najdete kontakty na instituce, kde by vám mohli pomoci. Zatím držím palce.