Těhotenství a pervitin
Kdo ví
Dbrý den jsem těhotná momentálně v 35 týdnu brala jsem perník nitrožilně do 28 týdne a předtím asi rok takřka denně a nitrožilně. Všechny momentální výsledky mého dítěte i mé jsou v naprostém pořádku. Žádné vývojové vady krevní testy odběr plodové vody atd.... vše je normální jak je to možné a jaká rizika mohou nastat po porodu nebo jak to mohlo miminko ovlivnit. Je možné že kamarádka potratila když přestala brát když zjistila že je těhotná a předtím byla denním uživatelem? Přijde mi to nefér když matky, které žijí zdravě mají postižené děti a lidé co nežijí správně jako jsem byla já mají zdravé dítě teda zatím.co mohu čekat?

Odpověděl: Jakub Minařík
I u zcela zdravého dítěte se někdy popisuje tzv. behaviorální toxicita, zjednodušeně řečeno, výchovné problémy v dětství a dospívání, takže když pak potomek bude zlobit, víte od čeho to je :-) Jinak se v této fázi varujte užívání pervitinu, mohlo by dojít k předčasnému a překotnému porodu. Ohledně vaší kamarádky, vysazení někdy může vést k potratu, obvykle ale se jedná o vysazení opiátů, spíše než metamfetaminu. K potratu ale také mohlo vést poškození plodu, nebo třeba poškození placenty. To je něco co by mohlo způsobit také problém - placenta, může dojít při užívání metamfetaminu k jejímu poškození, tím i hypoxii (nedostatku kyslíku) u plodu a plod se může narodit poškozený a nebo dokonce může dojít k jeho odůmrtí v děloze. Buďte tedy opatrná. Jinak - pokud si plánujete, že budete po porodu abstinovat, tak doporučuji si najít nějakou podporu - psychoterapeuta, stacionární program atd. Jevilo by se mi to jako moudré (jak ta abstinence, tak ta pomoc). Držím palce a ať je to zdravé a vy také. Kdyby bylo třeba, napište, vlastně vůbec napište, jak to s vámi vypadá. :-)