co si pocnout
rudzik
jak jsem vam psala v dotazech 18 a 19 srpna tak je to opet jinak syn praci ukoncil svou lehkovaznosti a to tim ze neprisel 4 dny do prace bez jakekoliv omluvy a to uz meli pro nej pripravenou smlouvu na neurcito byli totiy s nim velice spokojeni tak jsem zacinala znovu verit v to ze uz to pujde jen k lepsimu ale opet rana zhury a zas nanovo vyhazov z domova od otce a jak jinak stari kamaradi vcera me udelal vystup jen ze jsem rekla neverim ti to ho dost zasahlo ale behem 10 minut se omlouval vite syn toto nikdy neslysel vzdy jsem ho nechala a pak se presvedcovala aniz by na to prisel tentokrat to slysel v klidu ale na tvrdo myslim si ze v tom jede na novo ale zarazi me ze stale chodi na plazmu coz by podle me neslo uz si nevim rady a vazne zjistuji ze me to tahne psychicky na dno prosim poradte mi uz jsem opravdu unavena

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, věřím, že jste velmi unavená, ale bohužel Vám neumím nabídnout žádný stoprocentní, rychlý a účinný způsob řešení. Jediný způsob, který se osvědčil je důsledné dodržování sankcí za porušení podmínek, které jste si se synem dohodla. Pročítala jsem si minulé dotazy a nenašla jsem, zda tyto podmínky Vašeho společného soužití se synem existují, případně jaké a jak jste se domluvili, pokud nastane situace, že budou porušeny. Pokud syn přestal chodit do práce, nedochází do ambulantní léčby, začal se chovat způsobem, který vyvolává pocit, že už zase bere drogy, je třeba mu dát najevo, že s Vaší pomocí nemůže počítat. Pokud dohoda byla, že při porušení se bude muset odstěhovat, byl postup synova otce správný. Ani z jednoho dotazu jsem nepostřehla, zda celá rodina bydlíte spolu anebo otec bydlí zvlášť a odkud tedy byl syn vyhozen, zda je vyhozen ze společné domácnosti nebo jenom z otcovy a u Vás nyní bydlí či je na ulici, ani si neumím vzhledem k nedostatku informací představit, jak celá rodina fungujete. Jenom zdánlivě cítím, že něco úplně neklape – a i to může být příčinou synova chování – možná by nebylo úplně od věci popřemýšlet o rodinné terapii(samozřejmě by s tím museli všichni členové rodiny souhlasit a zúčastnit se). Také mi připadá, že se příliš u svého syna soustřeďujete pouze na užívání drog a alkoholu – tím nechci tuto skutečnost bagatelizovat, ale někdy je prostě velmi obtížné zjistit, zda dítě skutečně drogy bere či nikoliv. Proto je třeba soustředit se i na to, aby syn, ať již užívá drogy či nikoliv, se choval podle toho, jak jste se domluvili, pokud chce s Vámi bydlet ve společné domácnosti(docházka do práce, do ambulantní léčby, přispívání na domácnost, plnění povinností, slušné chování vůči Vám). Vím, že to není jednoduché, ale o to důležitější je v této chvíli osobní podpora někoho, kdo má s podobnými problémy zkušenosti. Psala jste, že jste již navštěvovala kontaktní centrum, domluvte si zde opět schůzku a poraďte se, co můžete všechno v současné chvíli dělat, je třeba tento složitý problém řešit soustavně a to prostřednictvím internetové poradny není možné. Pokud to jen trochu půjde, nenechte se problémem úplně psychicky vyčerpávat, třeba se scházejte s přítelkyní, věnujte se zálibám a tomu, co Vás baví, vyčerpaná moc synovi nepomůžete, až přijde čas a bude to doopravdy potřebovat. Držím Vám palce a přeji hodně síly. P.S.: Na to abyste synovi po předešlých zkušenostech nevěřila, máte právo, to, že se to syn dozvěděl je v pořádku, zatím toho moc pro to, abyste mu věřila, neudělal. Syn, pokud patří do rizikové skupiny uživatelů drog, by opravdu neměl chodit darovat plazmu. Ale u darované krve či plazmy se dělají pouze rozbory na žloutenku B, C, na virus HIV a na syfilis, na přítomnost drog se nedělají. Takže pokud syn nebude chtít a do dotazníku, který vyplňuje, uvede nepravdivé údaje, nikdo na jeho užívání drog nepřijde.