zavislost na marihuaně
Barča
Dobrý den,myslím si že muj syn má závislost na marihuaně,kouří jí denně.Vidím na něm že ho to psychycky ničí, nechodí do školy,lže nám ap.. Ted tvrdí že s tím přestane a že to zvládne sám. Je pravděpodobné že to zvládne sám? Chodí mezi lidi kde se tráva běžně kouří, tvrdí že mu nedělá problém si nezapálit, chodit mezi ně chce jak tvrdí nemůže žít v karanténě. Existují v Brně nějaké odvykací poradny na marihuanu nebo si myslíte že je možné to zvládnout i sám?

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, to, že Váš syn zvládne sám přestat s kouřením marihuany a nadále abstinovat je možné, ale není to úplně snadné, zvláště pokud marihuanu kouří delší dobu (nepíšete, jak dlouho Váš syn přibližně marihuanu užívá). Správně tušíte, že pokud bude syn chtít přestat marihuanu užívat, bude muset změnit hodně věcí, vlastně svůj dosavadní způsob života – neměl by se stýkat s lidmi, co marihuanu užívají, neměl by chodit na místa, kde se s marihuanou může setkat, bude si muset najít zábavu, která není spojená s užíváním marihuany…nepíšete, kolik let je synovi, ale pokud není plnoletý a bydlí s Vámi, měli byste se společně domluvit na pravidlech, které musí doma dodržovat (a sankcích pokud dojde k jejich porušení). Tato pravidla by se měla týkat příchodů domů, docházky do školy, domácích prací a úklidu, chování, kapesného a samozřejmě toho, že nebude užívat drogy. Odborné zařízení (kontakty uvedu) určitě navštivte – nejlepší by bylo společně se synem, ale pokud to nepůjde, navštivte jej sama nebo s manželem a poraďte se, jak vůči synovi postupovat. Také si můžete na adrese www.odrogach.cz (v rubrice pro rodiče) přečíst užitečné informace. Zde je kontakt na zařízení, které kromě ambulantní léčby lidí, kteří mají problémy s drogami poskytují také poradenství rodinným příslušníkům a osobám blízkým. Kontaktní centrum Drug Azyl Podané ruce o.s., Vídeňská 3, 639 00 Brno, Tel.: +420 543 249 343, drugazyl@podaneruce.cz, pondělí - čtvrtek: 9:00 - 18:00, pátek: 9:00 - 15:00. Další kontakt je na Poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti, Sládkova 45, 613 00 Brno, tel.: 548 526 802. Toto zařízení nabízí poradenství uživatelům drog, rodičům krizovou intervenci a poradenství při potížích spojených s dospíváním dětí (drogy, škola, komunikace, vztahy atd.) a poradenství pro rodiče jejichž dítě experimentuje nebo dlouhodobě zneužívá návykové látky. Také je zde možné využít rodinné terapie (je nutná účast všech členů rodiny). Zařízení provozuje na uvedeném telefonním čísle poradenskou telefonickou linku (můžete volat každý pracovní den od 8.00 – 16.00 hod.). Přeji Vám hodně štěstí a trpělivosti. Mějte se hezky.