pokračování 63009 pro Báru Orlíkovou
Blabol
Dobrý den O tom přestat hulit jsem uvažoval možná tak pár dní po tom prvním otřesným zážitku po DXM a marihuaně. to to bylo nejhorší a ty myšlenky mě obtěžovaly prakticky neustále. Nicméně od té doby se to víceméně jenom zlepšuje, takže jsem optimistický. veskutečnosti se mi to už daří potlačovat relativně dobře, takže se někdy zhulím a ani se to neobjeví, případně jenom na chvíli. jinak taky myslím, že mi v tom dost pomohlo samotné DXM, jelikož na něm prakticky nikdy necítím žádný negativní emoce, takže se mi o tom uvažuje mnohe lépe. no nevím, ale myslím, že spíš než, že jsem si vyvolal psychickou nemoc, je to jen nějaká reakce na tu traumatickou událost co se mi stala. ten stav byl totiž v jeden okamžik opravdu extrémně nepříjemný. strašná bezmoc, strach, úzkost, atd. takže asi bude trvat nějaký čas než se mi vrátí psychika do normálu. Taky jste se mě ptala co je pro mě tak atraktivního na užívání drog, když mi dělají takové stavy. no tak první důvod je, že mi je většinou nezpůsobují po celou dobu intoxikace, ale jen občas. - ve zbytku se bavím. druhý je, že už se mi daří to vcelku úspěšně potlačovat a třetí je, že ty stavy jednoduše miluju a nejsem schopný se jich vzdát! já miluju se zhulit a pak se jen smát a smát, veselit se s přáteli, kecat nesmysly, dělat nesmysly, přemýšlet o zvláštních věcech, poslouchat hudbu, která je ještě krásnější než normálně, jíst jídlo, které je chutnější než normálně, atd. no a o DXM už vůbec nemluvě. po tom člověk uvažuje absolutně jinak! všechno mu připadá velkolepé, monumentální a věčné. všude vidí souvislosti, vzpomíná si na staré okamžiky z dětství, na sny co se mu zdály v noci a už dávno je zapomněl. a při tom všem se cítí tak neskutečně šťastný, že to nejde slovy vyjádřít! při svých prvních intoxikácích jsem se vždy procházel po parku a ze všeho se radoval jak mi to připadalo nádherné. byla to vždy velkolepá několikahodinová pouť, při které se mi zdálo, že jsem třeba božská bytost, která navštívila zemi a teď si tam vše prohlíží. nebo že jsem se vrátil v čase do dob kdy jsem byl malé dítě a procházel jsem se s maminkou po tom stejném parku. nebo, že jsem se vrátil v čase ještě víc, až do dob kdy nebyli na zemi žádní lidé.., nebo že jsem už zemřel a jen můj duch se takhle prochází, atd. nemluvě o tom, že jsem pak odhalil i další věci co jdou na DXM dělat. kupříkladu když si člověk pustí nějakou hudbu a pak si lehne, zavře oči a uvolní se, tak se začnou dít divy! kupříkladu se jeho tělo začne nafukovat a měnit do prapodivných tvarů, nebo se třeba rozdělí na několik částí které pak poletují po místnosti, nebo se promění v kapalinu a rozteče se po podlaze, nebo líta někde v prostoru, nebo po pokoji či venku, nebo někde nad oceánem.. atd. - je toho mnoho. hlavní však je, že se při tom všem člověk cítí dokonale šťastný! není pro to slov. v angličtině je pro to hezké slovo, které jsem viděl, že používali jiný lidi k popisu svých stavů na DXM i jiných drogách. slovo "bliss". v překladu je to dle slovníku "blaženost, dokonalé štěstí, blaho, ráj, slast.." to to to zhruba vyjadřuje. no, v tý druhý části jsem se trochu rozepsal, se omlouvám jestli to bude moc dlouhý. nicméně rád bych se zeptal ještě na jeden dotaz s tím předešlým vůbec nesouvisející: objevil jsem totiž novou běžně dostupnou drogu. jmenuje se Benzydamin. má to být deliriant a stimulant, nicméně jsem se o něm dočetl pár ošklivých věcí co se poškození těla týče (na diskuzních fórech). prý ničí žaludek, játra a ledviny, a navíc ještě zůstává v těle hodně dlouho. nevím ale kolik je na tom pravdy. mohla by jste mi tedy prosím zjistit nakolik přesně je benzydamin škodlivý a jak dlouho zůstává v těle? ten benzydamin je v tom přípravku ve kterém jde koupit taky v kombinací s chloridem sodným (prý je to mořská sůl). slyšel jsem, že velké množství soli není moc zdravé. nevíte na kolik škodlivé je požití cca 20-30ti gramů? děkuju předem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a omlouvám se za pozdní odpověď. Je samozřejmě na Vás, jak s tím naložíte a nebudu Vás přesvědčovat, že byste měl přestat, pokud to zjevně udělat nechcete. Jen je prostě potřeba vědět, že to užívání a experimenty s různými typy drog, mohou mít i rizika, kterým se prostě při dlouhodobém užívání nevyhnete. To, že se stavy, které jste popisoval posledně, teď trochu zlepšily, neznamená, že to do budoucna bude takhle napořád a spíš se Vám ze zkušenosti snažím říct, že to obyčejně nefunguje dlouhodobě a že časem přijdou zase propady, to prostě k těm drogám patří. Chápu, že pro Vás zatím ty zážitky jsou tak fascinující, že ta rizika Vás nepřesvědčí k tomu, abyste uvažoval o nějaké změně. Jen si říkám, že vlastně neděláte nic moc jiného, než experimentujete s drogami, nevím, jak jinak vypadá Váš další život, vztahy, škola, práce, rodina... Napadá mě, že pokud člověk potřebuje k životu neustále zastírat realitu, tak že asi není něco úplně v pořádku a mám trochu pocit, že byste se měl možná podívat spíš na to, co Vás na tom životě tak nebaví... Tím, že něco přebijete těmi fascinujícími stavy na marihuaně, DXM nebo čemkoli jiném, se toho v realitě totiž moc nezlepší a nebude se Vám život zvládat líp. Ale to, jak si s tím poradíte, je jen Vaše rozhodnutí. Ohledně látky benzydamin, tak je součástí protizánětlivých léků a přípravků (je obsažený v mastech na klouby, zubních pastách nebo lécích, kterými se léčí vaginální záněty, takže moc nevím, jak by se Vám ho mohlo podařit extrahovat nebo požít v takovém množství, aby to mohlo působit jako droga), v informacích o léčivech s obsahem benzydaminu bylo uvedeno pouze "Požití větší dávky (10 mg/kg) může vést k přechodným nežádoucím účinkům jako jsou poruchy spánku, neklid, optické halucinace (mžitky před očima, barevné nebo bílé plochy)", což se mi nezdá jako zrovna žádoucí efekt. O škodlivosti na organismus jsem nenalezla téměř žádné info. Možná, kdybyste mi k tomu napsal víc informací (kde jste se informaci dozvěděl, v jakém přípravku by látka měla být obsažená), tak bych Vám byla schopná najít údajů víc. Zatím se mějte a zacházejte se sebou pokud možno opatrně...