zdravim..Tome?
meexxiko
zdravim Tome..jaxe mate? co new? asi koukate, ze se ozyvam po takove dobe..sam koukam.. ale mam asi problem.. jiz mesic ziju v Holandsku.. U jednoho typka o kteryho se staram..uklid,vareni, a takovy ty drobny prace/... pohoda... ale od zacatku..jel jsem sem hlavne proto abych byl daleko od perniku...jsem sice 1200kilometru, ale i tady maji grtogy... travu hulim tak v prumeru pul gramu denne, kokain jsem mel tak 3 krat...ale nehodlam utracet 25euro za hodinu ,,stavu,, dalsi vec jako extaze tady na me nepusobi...zkousel jsem i velke mnozstvi 5tablet...a nic...50eur v haji....paxem konecne narazil na piko/speed... 1 gram 5euro...pri holandskym kursu je to je cca 170korun... ale tady neznaji buchny atd..jenom snupou, takze nikomu neprijde, ze 70procent jejich speedu je jenom primes,bordel, nesfetovatelna soucast...je jim to asi jedno.... chci se zeptat jestli nemate nejake informace o holandskym perniku, napriklad slozeni , hlavni ,,ingredience,, nebo predpokladany ucinek,doba,dojezd,apod.....a jestli nevite o nejakem vymennem programu v holandsku....ziju v Leusdenu, kousek od Amersfoortu, asi 80kilometru od Amstrdamu..tak diky moc, mejte se fajnove, a tesim se na odpoved....mam tady holandskou klavesnici, malinko jina nez ceska, taxe omlouvam za pripadne chybicky....Honza

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím Honzo, díky za optání. Osobně se mám dobře; léto bylo pracovně trochu náročnější, teď už je to zase klidnější. Koukám, že u vás je toho nového poměrně dost. Jednu věc Vám nemohu upřít. Že se snažíte všelijak řešit svojí životní situaci, ve které se zrovna necítíte. A to už poměrně dlouho. Jenom přeji, ať Vám nedojde odhodlání a nedostaví se rezignace. Už několikátý pokus a ..... sám píše, že "jel jsem sem hlavně proto, abych byl daleko od perníku" a po pár řádcích se ptáte, jak frčet co nejlevněji, nejdéle, nejlépe... V tom Vám nepomohu. Pokud jde o výměnný program, tam jsem aktivitu vyvinul. Nutno říci, že hledat na holandských webech (bez znalosti jejich jazyka) není zrovna snadné. Koukněte na stránky www.mainline.nl Zkuste je kontaktovat a zeptat se, zda něco ve Vašem okolí funguje. Anebo se zeptat přímo těch co berou. Nic lepšího mě nenapadá. Na závěr Vám napíši ještě postřeh z "dálky". Přijde mi, že všechny vaše snahy jsou podobné. Že začnete pracovat, odjedete do ciziny apod. Že změníte pár věcí ve vnějším světě a bude. Zatím to nevychází. Co takhle zkusit "měnit" něco uvnitř. Sám v sobě? Tedy jestli chcete. Mějte se Tomáš