PERVITIN
Bozenka
Děkuju za odpoved jsem z Teplic. Ano už jsem se ze setrou o tom bavila ale odmítá se o tom bavit je jí 18 let já vím že je zodpovědná za sebe ale není schopná si nic zařídit stále tvrdí že má vše potkontrolou. Vůbec nejí nespí hodně moc zhubla je agresivní lže bojím se o ní. Tvrdí že příjde domů a nedorazí vůbec. Je stou partou co jí stáhla ke dnu už to není ta skvělá sestra co bejvávala kamarádi jí jsou přednější než rodina už si nevíme rady co sní. Když jsem se jí ptala proč to bere tak její odpoved zněla že neví. Pomalu každý den to má už je na tom závislá ale pomoct nechce tak proto jsem se obrátila na vás moc vám děkuju Božena....

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Boženko, to, co popisujete, je pro uživatele pervitinu bohužel typické. Naprosto chápu, že takto Vaši sestru vidět nechcete a ráda byste jí pomohla najít zase cestu zpět. Problém je ale ten, že pokud Vaše sestra svoji konzumaci pervitinu nebude vnímat jako problém, který by ona sama ráda řešila, těžko to bude dělat někdo jiný za ni. Je dospělá a pokud ona sama nebude chtít navštívit nějaké odborné zařízení, které se léčbou závislostí zabývá, tak s tím bohužel nic nenaděláte. Závislost se dá léčit v případě, kdy je závislá osoba motivována a má chuť na svém dosavadním životě některé věci změnit. Bez toho to bohužel nejde. Uvádíte, že je sestře 18 let, nevím jak pervitin užívá dlouho, nicméně Vy se pokuste se sestrou ještě na toto téma pohovořit, zkuste jí přiblížit to, jak to celé vnímáte, popište jí celou její promněnu, mluvte o svých obavách o ni. Motivovat závislou osobu, která odmítá pomoc je opravdu nelehký úkol a přes internet to ani nejde vyřešit, ale napíši Vám kontakt na Kontaktní centrum pro uživatele drog, které poskytuje též služby a poradneství rodičům a osobám blízkým. Možná by nebylo od věci dříve než se sestrou znova pohovoříte, tam osobně zajít a celou Vaši situaci probrat s pracovníkem K-centra. Poradil by Vám jak postupovat dál a jak třeba i sestru lépe motivovat k tomu, aby i ona sama do K-centra zašla. Nemusíte se ničeho obávat, všechny služby K-centra jsou bezplatné a lze jich využít i zcela anonymně a určitě nebudete jediná, kdo v podobné situaci potřebuje poradit. Kontaktní centrum White Light 1. Doubravská 122-5 Teplice Tel : 417 530 788, 602-414 911 email : kc@whitelight1.cz vedoucí zařízení : Bc. Nekolová Michalela provozní doba : PO 9.00-17.30 ÚT 9.00-18.00 ST 9.00-17.30 ČT 9.00-18.00 PA 9.00-16.00 polední přestávka každý den 11.30 - 12.00 P.S. Do K-centra lze přijít kdykoliv během provozní doby i bez objednání. Je, ale samozřejmně mnohem výhodnější si předem zavolat a dohodnout si termín konzultace, zaprvé nemusíte čekat a zadruhé pracovník má pak na Vás i více času. Tak držím palce ať to dobře dopadne. V případě dalších dotazů můžete opět využít naši webouvou poradnu. Hodně štěstí. M.K.