benzodiazepiny
Viky
Dobrý den. Chtěl bych jen vědět jak nebezpečný je odvykací stav po laxaurinu. Beru ho pravidelně asi 3 měsíce samozřejmě na předpis od psychiatra proti úzkostem a stresu. Práškům jsem se vždy vyhýbal , ale dost jsem trpěl nešlo to jinak. Moje denní dávka je 1 až 2 tableta lexaurinu 1,5 . Můj psychiatr mě příliš neřeší a psycholog taky moc ne. A já chci přestat můžete mi prosím poradit? Děkuji za odpověď s pozdravem V.

Odpověděl:
Dobrý den, dávka lexaurinu a doba, po kterou jej užíváte, nejsou nijak extrémní, takže abstinenční příznaky, zvláště pokud byste vysazoval postupně, by měly být nevýrazné. Mohl by však hrozit návrat nepříjemných obtíží, kvůli kterým jste lexaurin začal užívat, tedy stresu a úzkostí. Chápu, že nechcete zbytečně léky užívat, ale rozhodně bych to na vašem místě konzultovala s vaším psychiatrem a klidně bych i zmínila vaše obavy z možné závislosti a odvykacího stavu při užívání lexaurinu. Lékař zná váš psychický i zdravotní stav a jeho vývoj, mohl by tedy zvážit případnou změnu medikace za léky, které návykový potenciál nemají a mohly by vám pomoci. Je rozumné, že navštěvujete i psychologa, kombinace vhodné medikace a psychoterapie bývá pro zvládnutí psychických obtíží ta optimální volba. Pokud vám vaši současní terapeuti nevyhovují a máte dojem, že to není ono, vždy je možné pouvažovat o změně. Není až tak neobvyklé, že to nějak "nesedne". Ale nejdříve bych asi ještě zkusila své problémy s nimi otevřeně probrat. Přeji hodně štěstí.