PERVITIN
Bozenka
Dobrý den. Moje setra bere pervitin a ráda by jsem jí pomohla ale ona pomoct odmíta a už vůbec nechodí domů moc vás prosím o radu co mám dělat předem děkuji Božena...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, bohužel moc Vás asi nepotěším, ale pokud Vaše sestra pomoc odmítá a ani v domácnosti se již nevyskytuje, moc možností tu opravdu není. Předpokládám, že je Vaše sestra asi již dospělá, tudíž za svoje chování i sama zodpovědná. Netuším, zda-li jste se sestrou o jejím problému s pervitinem hovořila, ale zmiňujete odmítnutí pomoci, tak zřejmě asi ano. Váš dotaz je opravdu velmi stručný na to, abych Vám mohla dát konkrétnější odpověď. Možná by nebylo od věci kdybyste Vy osobně navštívila nějaké odborné zařízení, které se závislostí na nealkoholových drogách zabývá a tam vše probrala s odborníkem. Tyto zařízení též poskytují poradneství rodinám či osobám blízkým, kteří mají ve svém okolí závislé osoby a mohou se zde poradit jak lépe postupovat dále, jak se k dotyčnému chovat a jak jej třeba i lépe motivovat k tomu, aby i on sám vyhledal odbornou pomoc. Bohužel nepíšete odkud pocházíte, napište ještě jednou a já se Vám pokusím doporučit nějaké vhodné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště, kam byste se osobně mohla dojít poradit. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.