Tanhaa
dobry den.chtela jsem se zeptat,jak nebo co mam udelat,kdyz vim o nekom,ze prodava drogy.a nejhorsi je,ze to prodava mym kamaradum,ktere znam od detsvi a jsou fajn.chci tomu nejak zabranit.poradte jak.dekuji

Odpověděl:
Dobrý den, pokud máte jistotu, že dotyčná osoba skutečně páchá trestnou činnost, což prodej a distribuce nelegálních drog je, můžete podat trestní oznámení na Policii ČR nebo na příslušné obvodní státní zastupitelství a v něm uvést konkrétní skutečnosti, které se k trestné činnosti vztahují. Můžete tak učinit i anonymně, těžko však předjímat, v jakém rozsahu se budou příslušné orgány anonymním podnětem zabývat. Jen bych si vás dovolila upozornit, že pokud vaši kamarádi budou chtít drogy nadále užívat, najdou si dodavatele vždy, tedy i v případě, že by vámi zmiňovaná osoba z jakýchkoli důvodů drogy distribuovat přestala. Chápu, že vás situace vašich kamarádů zneklidňuje a lze i očekávat, že v případě, že budou v braní drog pokračovat, může je postihnout řada problémů, nicméně pokud oni sami nechtějí na své situaci nic změnit, vaše možnosti tomu zabránit jsou velmi omezené. Je mi líto.