Drogy
......
Dobrý den... Poznala sem kluka už plnoletej....chodili sme spolu pak se začal měnit tím že měl nálady...byly tu pomluvy o drogách nevěřila sem...teĎ zřejmě sem si uvědomila a ne jen za sebe že to pravda byla...přesto všechno ten člověk mi ublížil slovy a některými skutky,(ne fyzicky!)...ale já mám ve vědomí to že to na něj působí ty drogy že to není ON...taky mi dluží peníze....ale mě nejde o peníze chtěla bych mu pomoct jen nevím jak,vím že mi to nepřizná,vidim jak se mu střídaj nálady vidim jak mi ubližuje....ale udělala bych vše proto abych mu pomohla i když pomoc zřejmě odmítne..poraďte mi...protože tím jak neumim být na něj zlá a hnusná semnou jen zametá,taky víím že tohle není ON ale ta hnusná látka co ho tímhle co je teĎ dělá....děkuju předem za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, předem upozorňuji, že vás moje odpověď asi moc nepotěší. To, jak popisujete přítelovo chování vůči Vám, je bohužel pro uživatele drog typické. Vy jeho chování omlouváte "drogami" - ty ale přece konzumuje on sám, protože se takto rozhodl a jestli on sám také nebude chtít s užíváním přestat, Vy to za něj bohužel nevyřešíte. Já naprosto chápu, že Vás to trápí a ráda byste mu zajisté pomohla. Tím, že mu budete jeho nevhodné chování vůči Vám tiše tolerovat a trápit se, tím mu nepomůžete. Zkuste s ním promluvit, říct mu co Vás trápí, jak vnímáte jeho promněnu a všechno co s tím prožíváte. Můžete mu nabídnout podporu v tom smyslu, že mu třeba pomůžete domluvit konzultaci v nějakém odborném zařízení, které se problematikou závislostí zabývá a doprovotit ho tam, ale více udělat nemůžete, to opravdu musí on sám. Nevím odkud pocházíte, napište ještě jednou a já Vám mohu doporučit odborné zařízení v místě Vašeho bydliště, kam byste se případně mohli obrátit o pomoc. Jestliže Váš přítel tuto pomoc nebude chtít využít, asi bych na Vašem místě zvážila kam až jste ochotna ve Vašem "pomáhání" zajít. Přeji hodně štěstí a buďte na sebe opatrná. (Čistě teoreticky - pokud by vám přítel náhodou nabídnul, ať si dáte s ním, abyste vyzkoušela, jaké že to vlastně je, určitě odmítněte. Stává se celkem často, že lidé do drog spadnou právě za takovýchto okolností) M.K.