problemy s alkoholem
lubos
mam problemy s alkoholem jak se napiju tak nevim kdy prestat muj otec byl alkoholik vzdy jsem to videl doma mam takovou spatnou predstavu ze to tak asi musi byt rospada se mi manzelstvi strasne mi na manzelce zalezi kdyz se to zda byt mezi nama docela v poradku tak se zas napiju a je to zas o nicem nikdy jsem nemel lechky zivot mam heskeho a zdraveho 6 ti leteho syna chtel bych aby jsme byla zase normalni fugujici rodina nevim jestli mi manzelka odpusti moc ji miluju ale uz je toho na ni taky dost chce abych se odstehoval jinak ze pujde sama nevim jak to bez ni zvladnu diky za radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, dle toho, jak Vaši současnou situaci popisujete, myslím, že máte nejvyší čas s Vaším problémem nadměrné konzumace alkoholu začít něco dělat a řešit ho. Důvodů máte hned několik 1. jak jste sám uvedl tak s největší pravděpodobností u Vás jde o dědičnou dispozici, 2. Vaše žena by od Vás mohla odejít, 3. máte syna, 4. trápí Vás to a chtěl byste to změnit. Též udáváte, že jste se "nepít" pokoušel, ale trvale se Vám abstinence udržet nedaří. V tomto případě bych Vám doporučila s ničím již neotálet a co nejdříve vyhledat odbornou pomoc. Myslím, že když Vaše žena uvidí, že Váš současný problém s alkoholem řešíte, že Vás určitě ráda podpoří. Jestli nevíte, kam byste se mohl obrátit, napište ještě jednou a uveďte odkud pocházíte. Pokusím se Vám doporučit vhodné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště. Já takto přes internet nepoznám do jaké míry je Vaše konzumace alkoholu rozvinutá, zda-li je ve Vašem případě potřeba nastoupit léčbu na alkoholicko-toxikomanické oddělení nebo zda-li by se Váš problém dal zvládnout ambulantní formou. Proto je zapotřebí osobní kontakt a pohovor s odborníkem. Nemusíte se ničeho obávat, nejste jediný kdo problém s alkohem řeší a obrátit se o pomoc není slabost, ale naopak důkaz odpovědnosti k tomu svůj problém co nejlépe vyřešit a zvládnout. Myslím, že rodina za to opravdu stojí. Napište a držte se. M.K.