integrace
Veru
Dobrý den,ráda bych se něco dozvěděla o integraci drogově závislých lidí do společnosti, studuji sociální práce a tato tématika mě dost zajímá, ale o integraci nějak nemůžu moc nic najít.Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. O integraci drogově závislých toho naleznete spoustu, jen je potřeba vědět co a kde hledat. Záleží také na tom, zda by Vás zajímaly možnosti integrace aktivních uživatelů drog nebo lidí, kteří jsou v léčbě nebo po léčbě. Co se týče první varianty, tak k tomuto tématu toho opravdu moc nenajdete, ale existují programy, které jsou zaměřené na lidi, kteří užívají drogy a kde mají možnost i přesto se zapojit do nějakých pracovních či rekvalifikačních aktivit (více info můžete najít například na http://ep.sananim.cz/, evropské projekty o. s. SANANIM zaměřené na pracovní a sociální rehabilitaci uživatelů drog). Co se týče druhé varianty, tak tam najdete pramenů nepřeberně, součástí každé léčby a péče po léčbě je sociální rehabilitace a podpora začlenění zpět do společnosti a do běžného života (jedná se o nácvik sociálních a pracovních dovedností, sociální poradenství v rámci léčby a doléčování, pracovní terapie, aktivní podpora při hledání zaměstnání, rehabilitace, pomoc s řešením právních důsledků předchozí závislosti...). Je to hodně široké téma. Podívejte se kdyžtak do této publikace, to je základní učebnice týkající se drogové problematiky, kde najdete souhrnné informace a odkazy na další literaturu (Kalina, K. a kol.: Drogy a drogové závislosti. Mezioborový přístup), je zdarma ke stažení na www.drogy-info.cz/index.php/publikace/monografie Dále si můžete dohledat informace o doléčovacích centrech, chráněném bydlení a zaměstnávání pro klienty po léčbě, o terapeutických komunitách...