263004
Utajená
Dobrý den, děkuji za odpověď týkající se mého bratrance, který "ujíždí" na pervitinu. Jsem z Brna, tak bych Vás poprosila o nějaký kontakt na sdružení či středisko, kde by byli schopni mi pomoci. Já sama už začínám mít z toho dost velké zdravotní problémy - žaludeční neurozu, migreny...a tak bych se potřebovala o tomto problému s někým poradit, abych ze sebe to případné břímě shodila. Jeho rodiče se ho zřekli, takže s ním už nechtějí mic společného a je jim jedno, jak dopadne. Nyní bydlí u babičky s dědou, nicméně děda je proti tomu, aby zde bydlel (u nás v rodině se totiž problémy řeší stylem - když se o problému nemluví, tak není. A taky, co by tomu řekli sousedi). Ještě jednou děkuji za pomoc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Kontakty Vám níže posílám (dva kontakty jsou psychiatrické ambulance zaměřené na závislosti, kde poskytují služby i rodinným příslušníkům uživatelů drog a pak kontaktní centrum pro aktivní uživatele drog, kde lze také vyhledat poradenství pro rodinné pšílušníky). Jak sama píšete, bylo by fajn, kdybyste aspoň Vy měla možnost o problému mluvit, zvlášť pokud popisujete ty psychosomatické potíže, které Vás provází a které s tím stresem kolem situace s bratrancem souvisí. Jinak mi nepřijde zrovna vhodné řešení, aby se bratrance rodiče zřekli a přitom ho "šoupli" k babičce a dědovi, kteří mají asi ještě méně možností a energie situaci řešit. Pokud by bylo potřeba, můžou se samozřejmě zajít někam poradit i oni, jestliže rodiče na to rezignovali. Bohužel, v každé rodině takový problém nadělá paseku a v každé rodině se k němu přistupuje jinak. To, že u Vás v rodině to probíhá, jak píšete, stylem "když se o tom nemluví, tak to není", není až tak neobvyklé. Lidé prostě nevědí, jak na to reagovat a jak to řešit, když se to stane v jejich okolí. Tím nechci samozřejmě říct, že je takový přístup v pořádku, nic se tím samozřejmě nevyřeší. Třeba rodiče časem ještě postoj změní. Zatím držím palce. Psychiatrická AT ordinace o. s. Podané ruce Hapalova 22 621 00 Brno Tel.: +420 541 226 070 GSM: +420 777 916 263 psychiatricka.ambulance@podaneruce.cz MUDr. Ronald Marek Kontaktní centrum Drug azyl Podané ruce, o.s. Vídeňská 3, Brno, 639 00 telefon: 543 249 343 Libor Šimků http://podaneruce.cz Psychiatrická ambulance psychiatrické kliniky AT ambulance Jihlavská 20, Brno, 625 00 telefon: 532 232 051 MUDr. Zuzana Hogenbuchová