Alkohol
djsenorpaul
Dobrý den,..Mluvím za celou rodinu,ale potřebujem poradit z tatkou.Já jsem syn. Mám na vás velkou prozbu a prosím předem o velkou radu a taky pomoc jak dál. Otec v mládi hodně pil,od piva až po tvrdý alkohol,chodil denně domů pod vlivem alkoholu a k tomu ještě hodně kouřill. Pak nastal čas,že přestal jak kouřit,tak i požívat alkohol a chodit k doktorce na prášky,proti alkoholu,.Takže mu to pomohlo a vydržel více než 10 let,ale ted to začalo znovu,díky taky stáří a brzkému odchodu do důchodu,. A ted ten velký problém,.Tatku to táhne zase do hospody,neřešíme ty cigarety ale hlavně ten alkohol,.Mamka je už z toho hodně vyčerpaná a už jí z toho hrají nervy,já i celá rodina mu říkáme at nepije,. Tak vám to řeknu takto,on slibuje ale beztak se dycky opije alkoholem,.Neříkám,že furt,ale je to čím dál více častější a už si nevíme sním vůbec rady,.Např:nesnese už sice toho tolik,toho alkoholu,ale i to stačí aby nám to lézlo na nervy,. Když pije,at to dělá každý,že po alkoholu se chová,jak kdy podle nálady,tak vás tímto žádám o velkou ačkoliv i velmy prosím o brzkou odpověd a názor a pomoc,jak to vyřešit,aby už to pochopil,že alkohol je zrádny,. Tímto žádám o brzkou odpověd na tento problém.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, myslím si, že taťka moc dobře ví jak je alkohol zrádný (vzhledem k tomu, že už jednu zkušenost má), ale pokud člověk alkoholu propadne, nestačí k tomu, aby přestal, pouze vědět o zrádnosti alkoholu. Nepoznám z Vašeho dotazu, zda se už jedná o závislost, ale každopádně to vypadá, že taťka sám nedokáže přestat. Měl by vyhledat odborníka na alkoholovou závislost a poradit se s ním o vhodné léčbě (ambulantní či pobytové). S jednou léčbou má už pozitivní zkušenost, není důvod aby se mu to nepovedlo i podruhé. Nenapsal jste, co všechno jako rodina jste už za postupy vyzkoušeli, jaký postoj k svému pití zaujímá taťka, ale předpokládám, že on zatím pití jako velký problém nevnímá. Pak by bylo třeba abyste si s ním jako rodina pohovořili a dali mu jasně najevo, že jeho pití vnímáte jako velký problém a nehodláte jeho užívání alkoholu akceptovat. Můžete mu nějaký kontakt na odborníka vyhledat – je možné, že se taťkovi jenom nechce udělat první krok. Ani Vaše rodina by neměla váhat vyhledat odbornou pomoc – poradíte se zde o tom, jak taťku motivovat k léčbě a jak vůči němu postupovat, pokud nebude chtít problém s alkoholem řešit(to, že mu budete říkat, ať nepije, pravděpodobně nepomůže, razantnější opatření je dobré konzultovat v rámci osobního kontaktu s odborníkem). Ráda bych Vám nějaké kontakty doporučila, ale nevím, kde bydlíte, takže Vám doporučím alespoň internetovou adresu, kde si můžete vhodná zařízení (AT ambulance, psychiatrická ambulance, poradna) vyhledat: www.drogy.net (Drogový informační server)v sekci Kde hledat pomoc (vpravo nahoře), nebo napište odkud jste a já Vám kontakty vyhledám. Také si můžete pročíst stránky věnované problémům s alkoholem www.alkoholik.cz. Dozvíte se zde mnoho informací o alkoholu a alkoholismu, ale také o vhodném přístupu rodiny k alkoholikovi. Přeji celé Vaší rodině hodně trpělivosti a síly při řešení tak obtížné situace. Také přeji hezký den. P.S.: Na emaily v této poradně neodpovídáme, protože se nám nezobrazují. Váš email v tomto případě slouží k tomu, aby Vám administrativní systém těchto stránek zaslal upozornění, že byl Váš dotaz zodpovězen.Ale posílám odpověď jako skrytou, můžete si ji přečíst pouze Vy.