piko
Vip
Sem ve velmi zvláštní situaci, asi před 3 lety (je mi 19) sem poprvé okusil piko (nosem), na dojezdu mě to ovšem trochu vyděsilo, protože znám dost lidí co si na perníku dost uletělo a vím jaká je to sračka. Ovšem za 3 měsíce sem si to zopakoval, a už 3 roky to je to samé. Interval mám více méně stále stejný +´- 3 měsíce někdy třeba o týden víc nebo míň, ale nezkracuje se jako u většiny lidí, prostě je stále stejný (stále nosem). Je i takové užívání nebezpečné, z hlediska závislosti (ze zdravotního hlediska samozřejmě)? Krom pika žádné jiné drogy neužívám vijima alkoholu, cigaret a ojedinělých experimentů (tráva, LSD......)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že máte štěstí, že se Vám daří užívat takhle "kontrolovaně". Rizika to ale samozřejmě má také, jednak rozvoj nějakých zdravotních, zejména psychických potíží, a jednak rozvoj závislosti, který může nastat i po takhle dlouhé době, záleží na okolnostech. Užití pervitinu je pro organismus zátěž a rozhodně mu neprospívá, předpokládám, že máte informace o tom, co může hrozit i při jednorázové intoxikaci (předávkování, rizika kardiovaskulárních potíží, riziko rozvoje toxické psychózy nebo jiných psychických potíží, riziko intoxikace látkou, která je za pervitin vydávaná). Kdyžtak se podívejte na náš web do příslušné kolonky pod rubrikou Stimulační drogy. Chápu, že máte pocit, že se při takové frekvenci užívání nemůže nic moc stát, ale životní okolnosti se mohou změnit a pokud se člověk dostane do nějakého velké stresu, krize, tak pak může dojít i k intenzivnějšímu užívání pervitinu a k rozvoji dalších potíží včetně možného vzniku závislosti. Rozhodně nelze spoléhat na to, že když to teď funguje tak, že nepociťujete nějaké zásadní negativní dopady, takže to tak bude napořád. Také mě napadá, co vlastně v tom pervitinu hledáte? Proč vlastně vás to nutí opakovat každé tři měsíce takový experiment? Sám píšete, že znáte lidi, kteří na tom "uletěli" a že víte, "jaká je to sračka"... No, zatím přeji hodně štěstí a buďte na sebe opatrný.