test na drogy
petra k
Dobrý večer, mám dotaz.Bratr před osmy lety začal užívat drogy-heroin,pervitin poté přešel na subutexu. Dostali jsme ho do léčebny Červený dvůr,tam strávil 6 měsíců.Poté nastoupil na 24 měsíců do vězení.Před 10 měsíci se vrátil z výkonu,vrátil se k mamce domů.Našli jsme mu práci,našel si přítelkyni.Vše vypadalo nadějně. Teď asi před dvěma měsíci ho vyhodily z práce,nám řekl že snižují stavy,rozešel se s přítelkyní.Nic ho nebaví,je zalezlý v pokoji,chová se divně...koupila jsem test na drogy.vás bych se chtěla zeptat jak dlouho se drogy tohoto typu udrží v moči.Na internetu jsem se dočetla že záleží na hmotnosti,pitném režimu... předem vám moc děkuji za odpověď. Petra K

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Petro, jestliže se Váš bratr k drogám opět vrátil, myslím, že by bylo zcela nejlepší, kdyby se Vám podařilo bratra motivovat k tvz. opakovací léčbě v Červeném dvoře, kde se již léčil. Nevím však, zda jste již se svým bratrem o svém podezření, že znovu začal brát drogy, mluvila. Určitě by to bylo rozumné dříve, než za bratrem přijdete s testem, což se mu nemusí vůbec líbit. Nepíšete, kolik je bratrovi let, předpokládám, že je jistě plnoletý a na testování vám nemusí přistoupit. Navíc i pozitivní výsledek testu vám neřekne nic o tom, jak dlouho a jak často váš bratr drogy užívá a jak velký je nyní jeho problém s drogami. Detekce heroinu z moči je 2-3 dny, detekce z krve 1-2 dny, pervitin z moči 3 až 21 dní, z krve 1 až 3 dny. Určitě bych se ale nejdříve pokusila s ním promluvit o Vašich obavách o něj a nabídla mu pomoc. V tom smyslu, že jestliže se jeho návrat k drogám potvrdí, nabídnout mu, že mu třeba pomůžete zařídit opakovací léčbu či ho tam doprovodíte a podpoříte ho v motivaci. Další možností pro bratra by byl i nějaký ambulantní kontakt s odborníkem na závislosti nebo v případě, že se vaše podezření nepotvrdí a bratr drogy neužívá, ale má problémy s fungováním v běžném životě, nabídnout mu nějakou ambulantní formu doléčování, která mu jednak může pomoci abstinenci udržet, ale také mu pomůže i s praktickými věcmi, které je třeba v běžném životě řešit. Podmínkou však je, aby problém vnímal a chtěl řešit váš bratr. Pokud byste se chtěla o tom, jak bratrovi pomoci, poradit vy sama, bylo by nejlepší obrátit se osobně na nejbližší Kontaktní centrum. Tato zařízení poskytují také poradenství rodinným příslušníkům závislých. Jejich seznam dle regionů najdete např. na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci. Hodně štěstí. M.K.