stacionáře pro drogově závislé schizofreniky
Chtěla bych se zeptat,jestli existuje nějaký stacionář nebo nějaký ústav pro schizofreniky(nevím, jestli byla sch.před drogovou závislostí nebo je to důsledek používání drog a těkavých látek)Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete o situaci moc podrobností na to, abych Vám mohla poradit nejvhodnější zařízení. Nevím, pro koho by léčba měla být, kolik dotyčnému je, zda nadále užívá drogy, zda je diagnóza schizofrenie potvrzená lékařem a zda je s někým z odborníků v kontaktu nebo zda se jedná o potíže, které nebyly dosud diagnostikované, ale působí jako psychotický stav... To, zda jsou potíže vyvolané drogami či již existovaly předtím, se obtížně rozlišuje, nicméně pro vstup do odborné péče to nehraje roli. V Praze existuje Denní psychoterapeutické sanatorium Ondřejov, kde se zabývají léčbou psychotických stavů a léčí i závislosti (jsou tedy zaměřeni na legální drogy) a kde by bylo možné se domluvit. Pokud by nemohli pacienta převzít, tak by jistě poradili, co by bylo v dané situaci nejlepší (kontakty najdete na http://www.ondrejov.cz). Když mi napíšete více podorbností a také odkud jste (resp. dotyčný, o kterého se jedná), tak bych Vám mohla lépe a konkrétněji poradit. Zatím přeji hodně štěstí.