pokr
emilka
Prosím mám dotaz,vím, že se to netýká přímo drog, ale nevím kam se s tímto dotazem obrátit, pokud mi můžete poradit.možná je to stejná závislost jako na drogách? Syn hraje na internetu "pokr" s protihráči, říkal mi, že se tam vkládá např. 100,- Kč atd. prý kamarád už vyhrál takhle 8.000,- Kč??? Prý si to nechává posílat na účet. Říká mi, že je to normální hra, že tam hraje 6 protihráčů (kamarádů). Nevím jaký přesně je tanto princip hry, když se ho zeptám jestli tam může i prohrát těch 8.000,-, když je kamarád vyhrál neodpovídá nebo řekne, že tomu nerozumím. Neslyšeli jste o této hře na internetu, nebo jestli mi můžete poradit, kde se na to mohu informovat do jaké míry je to "nebezpečné?" Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. On-line hry o peníze a sázky přes internet existují, co se týče hry poker, nalezla jsem například tuto stránku, kde lze hrát o peníze www.poker-online.cz/index.php. Jak píšete, může se jednat o zábavu, která má dost rizik, od prohry peněz (pochopitelně se pouze nevyhrává, jako ostatně v žádné hře) až po potíže hraničící se závislostí. U syna se může jednat o dočasnou zábavu, ale pokud k tomu přistupuje tak, že se mu nemůže nic stát a že bude pouze vyhrávat peníze, tak to není úplně nejrozumnější postoj a může si přidělat nesnáze, v tuto chvíli především finanční. Nevím o synovi a jeho situaci žádné další informace, takže nedokážu takto přes internet posoudit, o jak velké riziko nějakých jiných potíží, v extrémním případě i závislosti, tu hrozí. Nicméně pokud by propadl těmto hrám o peníze, byť přes internet, je to podobný problém jako jiné druhy hazardního hráčství (automaty, sázky), které se může vymknout z ruky a pokud se projeví závislost, nazývá se patologickým hráčstvím (či gamblerstvím, gamblingem). Pokud dojde do této podoby, je pak potřeba léčba, jako u jiných závislostí. Tím nechci říct, že se to nutně musí projevit u Vašeho syna, jen se snažím poskytnout komplexní informace. Zatím držím palce a kdyby bylo potřeba, tak znovu napište.