anonim
mam jednen problem ani sam neviem ako som do toho mohol tak spadnut.beriem pervitin zo zaciatku to bolo iba raz za cas no teraz to beriem skoro kazdy den .velmi by som s tym chcel prestat ale sam to nezvladnem,pokusal som sa to viac krat aj som navstivil psychiatra a par dni bral tbl ale ak sa naskytla prva sanca tak som si dal davku.uz sam neviem co mam robit aby som prestal s tymto bordelom.najhorsie na tom je ze z jednej ciary ktore som si daval mi teraz vobec nestaci a beriem aj 4 nasobne mnozstvo.mam z toho halucinacie pocujem a vidim veci kyore nie su vobec realita.doma mam vela problemov a aj rodicia to uz vedia je to hotove peklo.velmi vas prosim poradte mi co mam robit aby som mohol zit normalny zivot.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, pro to abych Vám mohla uspokojivě odpovědět, bych potřebovala znát víc informací, např. jak dlouho pervitin užíváte, kolik Vám je let, zda žijete v Čechách nebo na Slovensku, zda zvládáte chodit do práce nebo do školy atd. Pokud píšete, že se Vám opakovaně nepovedlo přestat, bude asi jediným řešením léčba – nedokážu takto odhadnout, zda by byla vhodná ambulantní nebo pobytová léčba, ale každopádně vyhledejte odborníka na drogové závislosti a poraďte se o vhodném typu léčby právě pro Vás. Je skvělé, že jste se rozhodl abstinovat (a myslím si, že vzhledem k psychickým i jiným problémům je to jediné možné řešení), ale cesta k abstinenci vyžaduje delší čas než jen několik návštěv u psychiatra. Jde o dlouhodobý proces, který nekončí tím, že tělo zbavíte návyku na drogy (ostatně o fyzické závislosti se u pervitinu ani nedá hovořit), ale změníte svůj životní styl, který máte s užíváním pervitinu spojený. Myslím, že pokud se rozhodnete pro léčbu a rodiče budou vidět, že pracujete na změně, jistě Vás podpoří a budou se snažit pomoci. Ráda bych Vám nějaký kontakt na odborné zařízení doporučila, ale nevím, kde žijete a bydlíte, proto Vám napíši alespoň internetové adresy, kde si můžete kontakty na specializovaná zařízení vyhledat. Také můžete ještě napsat kde bydlíte a já se pokusím Vám kontakty vyhledat. Takže zařízení v Česku najdete na adrese: www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci. Zařízení na Slovensku najdete na adrese: www.infodrogy.sk pod heslem Pomoc a podpora(vpravo dole). Na těchto stránkách také naleznete poradny. Tak Vám moc držím palce a přeji hodně síly. Mějte se hezky.