prášky
tina
dobrý den, je to dva a půl roku, co mě opustil manžel, od té doby beru neustále nějaká antidepresiva (neurol, lexaurin, diazepam 10). Nyní jsem ve fázi, že pokud si nevezmu večer alepoň půlku nějakého prášku, je mi zle, buší mi srdce, klepu se, jsem nervozní a předrážděná, mám strašný tlak na hrudi a špatné dýchání. Prosím poraďte mi co s tím. děkuji M.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, bohužel se nám v životě dějou i věci, které nečekáme a těžko se nám s nimi vyrovnává. To, že Vás opustil manžel, je samozřejmně nepříjemná a bolestivá záležitost a leckdy trvá opravdu dlouho, než člověk tento fakt přijme. Udáváte, že po celou tuto dobu užíváte léky, předpokládám tedy, že jste navštívila odborného lékaře, který Vám je předepsal. Také popisujete nepříjemné fyzické i psychické obtíže, které máte, když léky nevezmete. Nevím, jakého máte lékaře a zda jste s ním své snahy o vysazení a obtíže, které je provází, konzultovala. Myslím, že by bylo rozumné, abyste vyhledala i nějakou psychoterapeutickou podporu, kde byste mohla probrat vše, co Vás trápí a co prožíváte. Možná byste pak díky psychoterapii lépe překonala toto nelehké období a se vším se lépe vyrovnala. Také byste možná v budoucnu ani už žádné léky nepotřebovala, ale to samozřejmně nemohu takto přes internet já poznat. Proto bych ve Vašm případě doporučila podporu psychologa či psychterapeuta a k němu docházet na pravidelné konzultace. Také byste mohla zkusit večer na zklidnění místo léku čaj z meduňky. Napište odkud pocházíte a já se Vám budu snažit nějakého odborníka v místě Vašeho bydliště doporučit. Přeji hodně štěstí a věřte, bude zase určite líp. M.K.