lukass
motýl
Dobrý den, potřebovali bychom poradit, jak máme postupovat, když u svého již plnoletého syna najdeme velké množství rostlin konopí. Normální komunikace s ním není možná. Vyčerpali jsme již věškeré naše alternativní možnosti (nechce pracovat, odmítá naši pomoc i poradnu, má spoustu dluhů, některé už jsme museli zaplatit, říká, že nejsme jeho rodina, že už nás nemá rád). Problémy prvají již cca 4 roky, ale až teď jsme objevili ty rostliny. Máme strach, ale chceme udělat správnou věc. Prosíme o pomoc. Jsme z Jižní Moravy. Děkujeme

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den, poctivá odpověď by byla na delší povídání, přesto se pokusím aspoň stručně napsat můj názor. Obecně bych řekl, že váš syn dělá to, co mu dovolíte. Možná nejsou hlavní problém ty rostliny, ale spíš vztah mezi vámi a synem. Konopí je jen další v řadě problémů, kterými vás syn zásobuje a které řešíte. Pokud je plnoletý, doporučil bych zásadně neřešit jeho průšvihy. Neplatit za něj dluhy, neposkytovat mu peníze ani jinak mu neulehčovat, i za cenu jeho případného konfliktu se zákonem. Pokud bydlí s vámi ve společné domácnosti, uvažoval bych o změně - jeho případná trestná činnost (např. ty rostliny) by mohla ohrozit i vás. Hlavně se mu nijak nepodbízejte a zkuste se k němu chovat adekvátně tomu, jak se on chová k vám. Pokud vám sděluje, že vás nemá rád a nejste jeho rodina, nemusíte to sice brát definitivně a úplně vážně, ale je to velký projev neúcty a nemělo by mu to automaticky procházet. Asi není účelem syna nějak trestat, ale umožnit mu, aby zažil sám úplnou odpovědnost za sebe a za životní styl, který vede. Možná mu to nepůjde dobře a klidně se jeho situace může ještě zhoršovat, ale je to jediná cesta k tomu, že třeba časem dospěje a postaví se na vlastní nohy. Stejně bych ale doporučil vyhledat odborné zařízení, kde byste mohli problém v klidu probrat a najít řešení. Zkuste třeba tuto ambulanci: http://www.podaneruce.cz/cz/programy/ambulance-adiktologie Přeju hodně štěstí.