Heduskia
Dobrý den.Poraďte mi prosím co s přítelem 28let.Byl závislý na pervitinu,dokonce byl v léčebně rok 2007.Loni ho opustila bývalka,tak si šlehnul ale příbuzní se ho ujali,tak má práci a je rok čistý.Bydlíme spolu od loňského října a poslední dobou je jiný,nervozní a unavený.Dnes jsem našla ve sklepě skleněnku na trávu.Poraďte prosím co mám dělat.Nechci aby do toho zase spadnul.Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, otevřeně si se svým přítelem promluvte o svých obavách a svých podezřeních, o tom, co by to s Vámi dělalo, kdyby přítel začal opět brát drogy. Promluvte si s ním o tom, zda nemá nějaké problémy, které by způsobily jeho psychickou rozladěnost. Každopádně nervozita a únava jsou vzhledem k přítelově minulosti rizikové faktory, které by mohly vést k opětovnému užití drogy. Nabídněte mu pomoc specialisty v zařízení zabývajícím se drogovou problematikou, kde by získal podporu ke zvládání abstinence – např. doléčovací centrum. Jistě by stálo za úvahu, abyste se i Vy došla poradit, co všechno ve své situaci můžete dělat a jak se k příteli chovat. V Praze můžete zkontaktovat Poradnu pro rodiče (partnery, příbuzné a jiné blízké osoby) Sananim, která sídlí ve Školské 30, Praha 1 v zadní části restaurace a kavárny Café Therapy. Přijít sem můžete bez doporučení, ale je třeba se předem objednat na telefonu: 739 268 527 (pondělí až pátek 9.00 – 19.00). Pokud z Prahy nejste, můžete navštívit jakékoliv jiné protidrogové zařízení (v každém větším městě funguje kontaktní centrum) – kontakt na zařízení ve Vašem regionu naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci. Všechny služby v těchto zařízeních jsou anonymní a bezplatné. Nebo můžete napsat odkud jste a já Vám kontakty vyhledám (i pro přítele). Držím palce a mějte se hezky.